Potężny przychód FOX. Telewizja zarobiła krocie na Super Bowl
Fox Corp, czyli gigant medialny z USA wygenerował ponad 800 milionów dolarów przychodu z reklam. To wszystko dzięki relacjonowaniu spotkania Super Bowl 59.
W The Sport pisaliśmy o znakomitych wynikach oglądalności Fox. Stacja przyciągnęła rzeszę widzów. Odnotowano to zarówno na kanałach linearnych, jak i w streamingu.
Starcie Philadelphia Eagles z Kansas City Chiefs oglądało 126 mln widzów. Mecz transmitowano na kanale głównym Fox, a także Fox Deportes i platformie Tubi.
Fox zarobiło średnio 7,5 mln dolarów za spot
Reklamodawcy przewidywali, że starcie drużyn z Filadelfii i Kansas City wygeneruje wysoką oglądalność. Z tego względu zgodzili się na wyższe stawki za pokazanie spotów.
Jak podała Susan Lingeswaran ze Sportcal, co najmniej dziesięć trzydziestosekundowych reklam wygenerowało 8 mln dolarów przychodu. Średnia cena spotu wyniosła 7,5 mln dolarów.
Fox lepsze od CBS. Podniosło stawkę reklamodawcom
Transmisja Super Bowl 59 okazała się dla Fox dużym sukcesem. Telewizja wyprzedała wszystkie reklamy na długo przed dniem spotkania. Wynik oglądalności przebił Super Bowl 58.
W perspektywie zeszłego roku warte odnotowania jest to, że telewizja Fox przebiła CBS. Przy okazji Super Bowl 58 stacja należąca do Paramount żądała podobno „tylko” 6,5 mln dolarów za 30-sekundowy boks reklamowy.