Milion subskrybentów Viaplay w Polsce
Rynek streamingowy stale rośnie i nie inaczej jest w przypadku platform sportowych. Z Viaplay na całym świecie korzysta już blisko 6,5 miliona użytkowników, z których aż milion pochodzi z Polski. Szwedzka platforma przewiduje dalszy wzrost, jak i ekspansje na kolejne rynki.
W ciągu roku Viaplay zwiększyła ilość swoich użytkowników o niemal 80 procent. Według najnowszego raportu platformy streamingowej ich liczba wzrosła z 3,608 do 6,428 mln. Nie biorąc pod uwagę krajów skandynawskich, w poprzednim kwartale platforma zyskała 685 tys. nowych subskrybentów. Do tak dużego wzrostu niechybnie przyczyniło się powiększenie oferty, w tym przede wszystkim nabycie praw do meczów ligi angielskiej.
Viaplay has reported a 78 per cent year-on-year growth in subscriber numbers, with the pay-OTT service reporting a total of 6.4 million subscribers in Q3 2022...https://t.co/9QwAju9van pic.twitter.com/s6C2NqR0qK
— Advanced Television (@advancedtv) October 25, 2022
Viaplay największą popularnością cieszy się w Skandynawii, Holandii oraz krajach bałtyckich, w tym w Polsce. Szwedzi jeszcze w tym roku wejdą ze swoją platformą na rynek brytyjski, a od kolejnego roku ta v będzie dostępna również w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie oraz krajach niemieckojęzycznych – w Szwajcarii, Austrii i Niemczech.
Viaplay zakłada stały rozwój. Prognozowana liczba subskrybentów jeszcze w tym roku ma zwiększyć się do 4,6 mln w Skandynawii oraz 2,7 mln w innych krajach.