18 000 koszulek z okazji mistrzostwa świata dla… Anglii
Miał się obłowić, a został z 18 tysiącami bezużytecznych gadżetów. Pewien angielski biznesmen do tego stopnia wierzył w końcowy triumf swojej reprezentacji na mistrzostwach świata w Katarze, że kazał wydrukować niebotyczną liczbę koszulek z hasłem „Anglia – mistrzowie świata 2022”, które następnie jako pierwszy chciał sprzedać w sieci. Plan się nie powiódł. Irracjonalne? Może i tak, ale to znana praktyka.
Ćwierćfinałowa porażka z Francją musi boleć wyspiarzy, ale nikogo nie boli tak jak Karla Baxtera. Angielski przedsiębiorca zdecydowanie przestrzelił – podobnie jak Harry Kane karnego. Chciał ubiec konkurencję i jako pierwszy wprowadzić mistrzowskie koszulki Anglików do sprzedaży, a zamiast tego został ze sporym problemem.
🏴 A company based in Dorset is facing a ‘major loss’ after purchasing 18,000 T-shirts sporting the message: “England, World Cup winners 2022”.
England lost 2-1 to France in the quarterfinals after Karl Baxter bought thousands of t-shirts.#FIFAWorldcup #Qatar2022 #England pic.twitter.com/kOIISlbrMx
— Noxwin (@noxwin12) December 13, 2022
– Byłem pod wrażeniem występu angielskich piłkarzy w Katarze. Nie miałem wątpliwości, że wygrają ten turniej […] Teraz zostałem z 18 tysiącami koszulek, na których pisze, że wygraliśmy i nie wiem, co powinienem zrobić. Chciałbym zaapelować do kibiców Anglii, aby każdy kupił choć jedną z koszulek, aby została ona pamiątką i przypominała o tym, jak dobrze grali nasi piłkarze podczas tego turnieju. Może i nie zdobyli tytułu, ale w moich oczach zwyciężyli – powiedział Baxter.
Koszulki miały być sprzedawane w cenie 30 funtów, jednak ostatecznie trafiły do obiegu w cenie trzy razy niższej. Tylko kto i po co miałby je teraz kupić?
Cała historia brzmi irracjonalnie, jednak przygotowywanie „mistrzowskich” koszulek jest częstą praktyką – np. w NFL. Co roku przed Super Bowl zespoły przygotowują merch dla fanów, aby wprowadzić go do sprzedaży od razu po zwycięstwie. Przegrany zostaje jednak nie tyle z niczym, co z masą bezużytecznych gadżetów.
Jasne, że nikt ich nie kupi, ale szkoda byłoby je tak po prostu wyrzucić do śmieci. Z tego powodu co roku koszulki upamiętniające zwycięstwa, które nigdy nie miały miejsca, trafiają do potrzebujących. NFL współpracuje w tym obszarze z organizacją charytatywną World Vision, która wysyła koszulki, bluzy, kurtki czy czapki do krajów Trzeciego Świata, np. w Afryce czy Ameryce Łacińskiej. Niekiedy tego typu „perełki” przedostają się do secondhandów czy na Vinted…
So funny! Get this #Broncos fans: your Super Bowl champs t-shirts were shipped to Africa. http://t.co/ng1szdmLAj #NFL pic.twitter.com/yywzOjdHXU
— Joseph Diniz (@JosephDiniz1) June 4, 2014
@Geraldini93 Handing out NFL t-shirts to kids in Africa... #tbt #lifechangingtrip #PFA pic.twitter.com/K7jt4Q8Cn3
— J. Mitchel (@JMMitch) February 14, 2014
_______________
Podobają Ci się nasze teksty? Wesprzyj nas na BuyCoffee! To dzięki Wam treści na TheSport.pl nadal mogą być ogólnodostępne. Dziękujemy za regularne odwiedzanie naszego portalu!