Iga Świątek liderką medialnej wartości
Magazyn „Forbes” opublikował „Ranking 100 najcenniejszych marek osobistych” według redakcji „Forbes Women”. Od trzech lat niekwestionowaną liderką jest Iga Świątek, której medialna wartość wzrosła niemal dwukrotnie w porównaniu do ubiegłego roku. Kolejne miejsca w rankingu przyniosły kilka niespodzianek, zarówno dla publiczności, jak i dla samych sportowców.
Iga Świątek medialną ikoną
W analizie przeprowadzonej, na podstawie ponad 3,5 miliona publikacji, łączna wartość medialna 100 „najcenniejszych marek osobistych” wśród kobiet wyniosła 15,7 miliarda złotych, przewyższając zeszłoroczne 11 miliardów złotych.
Wizerunkowa wartość Igi Świątek rośnie wraz z jej sukcesami. Według analiz Instytutu Monitorowania Mediów na zlecenie „Forbes Women”, medialna wartość tenisistki nr 1 w światowym rankingu WTA, w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosła o prawie 815 milionów złotych, osiągając poziom 1,72 miliarda złotych.
Na jej temat ukazało się ponad 334,6 tysiąca publikacji w mediach tradycyjnych i internetowych. Świątek po raz kolejny została uznana za najcenniejszą kobiecą markę osobistą, zdobywając pierwsze miejsce w rankingu w latach 2021, 2022 i 2023.
Dominacja tenisistek
W tegorocznym rankingu zauważalna jest silna reprezentacja sportsmenek, zwłaszcza tenisistek. W pierwszej dziesiątce znalazły się trzy zawodniczki: Iga Świątek, Magda Linette i Magdalena Fręch.
Magda Linette, mimo zmiennych wyników na kortach, cieszyła się dużym uznaniem ekspertów i fanów, co przyczyniło się do jej wysokiej pozycji w rankingu. Magdalena Fręch zajęła piątą pozycję, co również podkreśla jej znaczenie w świecie sportu. Była tenisistka, Agnieszka Radwańska, znalazła się na 50. pozycji z wartością 76,3 miliona złotych.
Sport nadal w cenie
Oprócz tenisistek, w rankingu znalazły się również inne wybitne sportsmenki. Lekkoatletka Natalia Kaczmarek zajęła 21. miejsce z ekwiwalentem reklamowym na poziomie 152,5 miliona złotych. Sprinterka Ewa Swoboda uplasowała się na 25. miejscu z wartością 131,3 miliona złotych.
Mistrzyni olimpijska w biegach narciarskich Justyna Kowalczyk-Tekieli zajęła 54. miejsce z wartością 73,4 miliona złotych. Siatkarka Magdalena Stysiak była na 55. miejscu z wartością 72,9 miliona złotych, a sprinterka i płotkarka Pia Skrzyszowska zajęła 96. pozycję z wartością 45,8 miliona złotych.
Jak piszą dziennikarze „Forbes Women”, tegoroczny ranking podkreśla rosnącą medialną wartość polskich sportsmenek. To świadczy o ich znaczeniu zarówno na sportowych arenach, jak i w mediach.
FOT: wtatennis.com