Jagiellonia dzięki europejskim pucharom pozyskała dużego sponsora
Jagiellonia Białystok podpisała umowę z Polską Organizacją Turystyczną. Mistrz Polski będzie promował nasz kraj poprzez udział w rozgrywkach Ligi Konferencji UEFA.
Jagiellonia Białystok podpisała kontrakt z Polską Organizacją Turystyczną
Zespół będzie reprezentować nasz kraj w rozgrywkach Ligi Konferencji, a kluczowym elementem współpracy będą działania marketingowe i promocyjne.
– Cieszę się, że to Jagiellonia Białystok będzie promowała w Europie, przy okazji meczów o europejskie puchary, województwo podlaskie, a tym samym Białystok oraz pozostałe wyjątkowe zakątki naszego regionu. Dziękuję panu ministrowi sportu i turystyki Sławomirowi Nitrasowi oraz wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Małgorzacie Wilk-Grzywnie, że to Jagiellonia jako pierwsza podpisała umowę, na podstawie której będzie promowała polską turystykę – powiedział poseł RP Krzysztof Truskolaski.
Jak podaje TVP Sport, współpraca obejmuje produkcję materiałów wideo i działania w mediach społecznościowych, co ma na celu skuteczne promowanie Polski. Co więcej, umowa przewiduje możliwość wprowadzenia dodatkowych pomysłów na promocję naszego kraju, które mogą zaproponować przedstawiciele klubu.
– Byliśmy pierwsi w maju, kończąc rozgrywki PKO BP Ekstraklasy i jesteśmy pierwsi teraz w Polskiej Organizacji Turystycznej. Cieszę się, że Jagiellonia Białystok jest ambasadorem nie tylko Białegostoku i Podlasia, ale ruszamy w Europę, reprezentując też Polskę. Mam nadzieję, że będziemy robić to w taki sposób, który spotka się z akceptacją Polskiej Organizacji Turystycznej. To, że mamy zadania do wykonania, nie wynika tylko z naszych obowiązków, ale też i z chęci do współpracy – powiedział prezes Jagiellonii Białystok Wojciech Pertkiewicz.
Kilka milionów złotych za umowę?
Jagiellonia jest pierwszym klubem piłkarskim, który podpisał tego typu umowę w ramach trzeciego komponentu promocyjnego zorganizowanego przez POT, skupiającego się na promocji Polski poprzez sport. Oprócz piłki nożnej Polska Organizacja Turystyczna podpisała również umowy z klubami innych dyscyplin, takich jak siatkówka i hokej.
Chociaż szczegóły umowy pozostają niejawne, Robert Bońkowski z TVP Sport podaje, że koszt działań promocyjnych Jagiellonii Białystok może wynieść nawet kilka milionów złotych.
FOT: Dawid Gromadzki / Jagiellonia.pl