Marketingowy Flesz Świat #4

W dzisiejszym odcinku przeczytacie o ostatnich wydarzeniach w Manchesterze United i Cristiano Ronaldo, zmianie właściciela Herthy Berlin, planach na zmianę stadionu przez PSG, utracie sponsora przez DFB i przychodach FIFA. Na koniec wiadomości o obchodach 125-lecia Athleticu Bilbao, ciekawej inwestycji byłego zawodnika Juventusu i wynikach finansowych Sparty Praga.

Zaczynamy!

ZOBACZ TEŻ >>> Marketingowy Flesz Polska #4

Messi i Ronaldo razem w akcji promocyjnej Louis Vuitton

[ŹRÓDŁO]

O tej kampanii na pewno już słyszeliście. Nie często w jednej reklamie występuje Lionel Messi i Cristiano Ronaldo. Kampania reklamowa Louis Vuitton została zatytułowana „Zwycięstwo to stan umysłu”.

Cytując Business Insider Polska, marka Louis Vuitton należy koncernu LVMH, który kontroluje także takie brandy jak Christian Dior, Givenchy, hiszpańskie Loewe, japoński Kenzo czy włoskie Fendi. Louis Vuitton od lat jest uznawana za najcenniejszą luksusową markę na świecie.

[ŹRÓDŁO]

Louis Vuitton stworzył także specjalną srebrzystą walizeczkę, w której podróżuje trofeum dla najlepszej drużyny świata. Trofeum zostało wykonane przez firmę Stabilimento Artistico Bertoni z Włoch.

Manchester United na sprzedaż

[ŹRÓDŁO]

Władze legendarnego klubu wydały oświadczenie, w którym informują o rozpoczęciu procesu poszukiwania inwestora. Transakcja miałaby na celu przyspieszenie rozwoju klubu oraz maksymalne wykorzystanie możliwości klubu zarówno na boisku, jak i komercyjnie.

Pierwsze doniesienia medialne mówią o zainteresowaniu ze strony Sir Jima Ratcliffe’a, który miałby zainwestować w klub razem z legendą klubu – Davidem Beckhamem. Brytyjski miliarder jest właścicielem firmy Ineos, francuskiego OGC Nice oraz szwajcarskiego FC Lausanne-Sport. Wcześniej próbował przejąć Chelsea, która ostatecznie została kupiona za 4.3 mld funtów przez Todda Boehly’ego.

Rodzina Glazerów, która stoi na czele klubu od 17 lat, wycenia swoje udziały na 7 mld funtów, czyli 7.8 mld euro.

 

Po ogłoszeniu tej informacji kurs giełdowy akcji klubu wzrósł o 25%, windując wycenę klubu na 2.57 mld funtów.

Reprezentacja Niemiec straciła sponsora

[ŹRÓDŁO]

Sieć supermarketów Rewe zawiesiła umowę z Niemieckim Związkiem Piłki Nożnej (DFB) z powodu wycofania się reprezentacji tego kraju z kampanii One Love na Mistrzostwach Świata 2022.

Niemcy byli jedną z 7 europejskich reprezentacji, która ogłosiła, że kapitan drużyny będzie nosił tęczową opaskę w ramach wsparcia społeczności LGBTQ+. Wszyscy zrezygnowali z tego pomysłu, kiedy FIFA zagroziła karaniem żółtymi kartkami zawodników.

Rewe już przed mundialem zapowiadało, że nie przedłuży umowy sponsorskiej z DFB, która wygasa z końcem roku. Sieć otrzymała niedawno wyróżnienie Pride Champion Audit UHLALA Group jako pracodawca przyjazny społeczności LGBTIQ+.

https://superbet.pl/rejestracja?bonus=THESPORT
Rekordowe przychody FIFA z organizacji mundialu

[ŹRÓDŁO]

FIFA ogłosiła rekordowe przychody w wysokości 7.5 mld dolarów w ciągu czterech lat biegu umów handlowych związanych z Mistrzostwami Świata 2022 w Katarze.

Ostatnich trzech sponsorów — dwóch amerykańskich i jeden z Bliskiego Wschodu — zostało ogłoszonych na kilka godzin przed meczem otwarcia: YouTube, Visit Las Vegas i Fine Hygienic Holding, wszyscy w kategorii sponsorów regionalnych.

FIFA ma wiele pustych slotów sponsorskich na kolejny cykl, związany z MŚ 2026. Jedynymi przedłużonymi umowami są te największe, z Coca-Cola, Adidas i Wanda.

Cristiano Ronaldo z rekordem obserwujących na Instagramie…

[ŹRÓDŁO]

Portugalczyk osiągnął zawrotne 500 mln followersów i jest najlepiej zarabiającym influencerem na Instagramie. Za publikację jednego postu trzeba zapłacić około 2.4 mln dolarów. Druga na liście jest Kylie Jenner z wyceną postu na 1.8 mln dolarów.

… i z serią luksusowych zegarków
 

Napastnik reprezentacji Portugalii jest twarzą serii luksusowych czasomierzy firmy Jacob & Co. Ich ceny wahają się od 28 tys. euro do 143 tys. euro.

Na tarczy zegarków Jacob & Co x CR7 widnieje sylwetka zawodnika, złota piłka, napis CR7 oraz podpis zawodnika. Z tyłu znalazła się sylwetka Cristiano, przedstawiająca jego charakterystyczny sposób świętowania gola.

Budweiser przekaże piwo zwycięzcy MŚ

[ŹRÓDŁO]

Tydzień temu pisałem o zakazie sprzedaży piwa z alkoholem na terenie katarskich stadionów w czasie mundialu. W ostatnich dniach, światowe media rozpisują się o tym, co stanie się z piwem, które zostało już przewiezione do Kataru. Wg wpisów z oficjalnych kont firmy wiadomo, że piwo zostanie przekazane reprezentacji, która wygra w turnieju.

[ŹRÓDŁO]

Na tym nie koniec. Browar podobno żąda zwrotu około 47 mln dolarów za część umowy z FIFA na kolejne mistrzostwa świata, które odbędą się w 2026 roku.

Budweiser płaci FIFA około 75 mln dolarów za miano oficjalnego dostawcy piwa na te mistrzostwa, a umowa na kolejne jest warta około 112 mln dolarów.

Świętowanie w Arabii Saudyjskiej

[ŹRÓDŁO]

Według państwowej agencji prasowej SPA, król Salman postanowił wprowadzić dzień wolny od pracy i nauki w środę 23 listopada, aby naród mógł uczcić zaskakujące zwycięstwo w meczu przeciwko reprezentacji Argentyny. 

„Tysiąc, tysiąc i tysiąc gratulacji dla naszych piłkarzy” – napisał na Twitterze minister sportu Abdulaziz bin Turki Al Saud.

Hertha Berlin blisko nowego inwestora

[ŹRÓDŁO]

Według Sportico, fundusz 777 Partners doszedł do porozumienia z obecnym właścicielem klubu i przejmie większościowy pakiet akcji klubu. Firma z Miami przejmie 64.7% akcji firmy Tennor Holding, która należy obecnie do Larsa Windhorsta. Poprzez tę spółkę Niemiec kontroluje 49% akcji klubu, czyli maksimum dozwolone w Bundeslidze (zgodnie z zasadą 50+1).

Windhorst sprzedaje klub po trzech sezonach jako główny udziałowiec. Przejął klub w 2019 r., kupując 37.5 proc. udziałów za 370 mln euro. Wkrótce potem zainwestował kolejne 166 milionów, aby zwiększyć swój udział w Tennor do obecnych 64.7%.

Inter rozwija się w e-sporcie

[ŹRÓDŁO]

Inter Mediolan mógłby uczyć inne kluby współpracy w dziedzinie e-sportu. Klub ma silne więzi z KONAMI, a teraz ogłosił nawiązanie współpracy z Mkers, największą włoską agencją e-sportową, jedną z najważniejszych na świecie i jedyną Włoska spółką akcyjną w branży.

https://superbet.pl/rejestracja?bonus=THESPORT
PSG zmieni stadion?

[ŹRÓDŁO]

Francuski klub piłkarski rozważa opuszczenie stadionu Parc des Princes i przeniesienie się na stadion narodowy Francji. 

„Paryż zasługuje na lepszy stadion” – powiedział Nasser Al-Khelaifi, prezes PSG, w wywiadzie udzielonym w Doha. Podobno od kilku lat rozmawia z władzami miasta nt. modernizacji stadionu Parc des Princes, który mieści zaledwie 48 tys. widzów, lecz “miasto nie jest pomocne”. W tej samej rozmowie wspomniał, że zainwestował 70 mln euro w remont areny, lecz jego oferty wykupu stadionu nie zostały zaakceptowane.

Media donoszą, że jedną z rozważanych opcji jest zakup stadionu narodowego, Stade de France, o pojemności 80 tys. miejsc.

Al-Khelaifi powiedział również, że rozmawia z potencjalnymi zainteresowanymi o możliwości sprzedaży mniejszościowego pakietu udziałów w PSG.

LaLiga rozwija concept restauracji

[ŹRÓDŁO]

Organ zarządzający ligą hiszpańską otworzył w Katarze pierwszą restaurację TwentyNine’s poza krajem. Lokal znajduje się w budynku Kempinski Residence & Suites, w dzielnicy biznesowej Doha.

Szefem kuchni będzie Hiszpan Dani García, a w restauracji znajdzie się strefa e-sportowa, w której będzie można pograć w grę FIFA.

Athletic Bilbao pracuje nad obchodami 125-lecia

[ŹRÓDŁO]

Grudniowy mecz na San Mamés z meksykańskim Chivas, będzie początkiem atrakcji z okazji 125-lecia klubu. Meksykanie mają podobny concept prowadzenia klubu – stawiają wyłącznie na rodzimych zawodników. 

Póki co mecz nie cieszy się dużym zainteresowaniem kibiców z kraju Basków, ale liczne promocje dają nadzieję na wypełnienie stadionu. W lipcu w Guadalajarze zostanie rozegrany rewanż.

Ciekawa inwestycja Claudio Marchisio

[ŹRÓDŁO]

Marchisio zainwestował w luksusową sieć salonów fryzjerskich – Barberino’s. Były pomocnik, oprócz wejścia do spółki, zostanie ambasadorem marki.

“Priorytetem jest ekspansja zagraniczna” – wyjaśniają założyciele Barberino’s, Michele Callegari i Niccolò Bencini. Wg włoskiego portalu Calcio e Finanza, pierwszą nową lokalizacją będą Niemcy, gdzie żyje wielu Włochów, a produkty Made in Italy są uznawane za dobrej jakości. 

“Naszą ambicją jest rozszerzenie działalności Barberino’s na cały świat, zaczynając od głównych stolic europejskich” kończą właściciele.

Słaby wynik finansowy Sparty Praga
 

Klub ze stolicy Czech zakończył poprzedni sezon stratą w wysokości 16.7 mln euro. 

Cytując wpis pasjonata czeskiej piłki nożnej z Twittera, Karola Żuradzkiego:

“Głównym powodem straty jest ujemne saldo transferowe. Spodziewano się zysku 50 mln CZK, w wyniku czego odnotowano ujemny rezultat w wysokości 104 mln CZK (4,3 mln euro)”.

“56% udziałów i jedną akcję posiada prezes zarządu klubu Daniel Křetínský wraz z menedżerami z grupy EPH. Ten pakiet własnościowy reprezentuje EP Sport Holdings. Pozostały pakiet 44% minus jedna akcja jest kontrolowany przez Patrika Tkáča i J&T Private Equity Group”. 

Polecam lekturę całego wątku i zaobserwowane tego ciekawie prowadzonego konta.

ZOBACZ TEŻ >>> Marketingowy Flesz Polska #4

_______

Podobają Ci się nasze teksty? Wesprzyj nas na BuyCoffee! To dzięki Wam treści na TheSport.pl nadal mogą być ogólnodostępne. Dziękujemy za regularne odwiedzanie naszego portalu!

Postaw mi kawę na buycoffee.to
autor jakub szlendak

Udostępnij

Translate »