Nawet 11,5 mln widzów oglądało mecz Polski z Meksykiem

Średnio co najmniej 8,54 mln polskich kibiców śledziło spotkanie Polski i Meksyku w Katarze na antenach TVP1, TVP Sport i TVP 4K. Co najmniej, bo inne dane mówią o oglądalności nawet na poziomie 11,5 mln widzów. Z danych pracowni badawczych wynika, że coraz chętniej oglądamy wydarzenia sportowe w internecie.

Według danych Nielsen Media przekazanych przez Press.pl transmisję z meczu Polaków w TVP1 oglądało średnio 6,46 mln widzów, w TVP Sport 1,82 mln, a w TVP 4K 255 tys. Te wyniki przełożyły się na 61,8 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej i 66 proc. w grupie docelowej 16-49.

Powyższe szacunki nie uwzględniają oglądalności spotkania w sieci. Marek Szkolnikowski z TVP przekazał znacznie bardziej optymistyczne dane, według których mecz Polski z Meksykiem oglądało aż 11,5 mln widzów, z czego 1,5 mln w internecie (na tvpsport.pl i w aplikacji TVP Sport). W ostatnim czasie transmisje widowisk sportowych w formie online cieszą się coraz większą popularnością.

 

– Analizując oglądalność meczu Polski z Meksykiem, da się zauważyć globalne zmiany w sposobie korzystania z mediów. Choć nadal najchętniej oglądamy widowiska sportowe w tradycyjnej telewizji, to w coraz większym stopniu śledzimy je również za pośrednictwem aplikacji internetowych czy platform streamingowych. Ten trend będzie wymagać od pracowni badawczych rozwoju nowych modeli mierzenia poziomu oglądalności widowisk sportowych – tak, aby móc śledzić wyniki w skuteczny i miarodajny sposób – mówi Michał Tkaczyszyn, Head of Sport & Public agencji Publicon.

Następny mecz zagramy 26 listopada z Arabią Saudyjską (godz. 14:00). Grupowe zmagania zakończymy 30 listopada spotkaniem z Argentyną (godz. 20:00). Oba spotkania obejrzymy w TVP 1, TVP Sport i TVP 4K oraz w internecie na tvpsport.pl i w aplikacji TVP Sport.

https://superbet.pl/rejestracja?bonus=THESPORT
Filip Skalski

Udostępnij

Translate »