Paraolimpiada coraz popularniejsza. Miliardy odtworzeń w sieci
Międzynarodowy Komitet Paraolimpijski chwali się rekordem. Dotyczy zaangażowania cyfrowego fanów. Treści wyświetlono ponad miliard razy.
Już przed rozpoczęciem Paraolimpiady w Paryżu 2024 materiały IPC cieszyły się potężną popularnością. Na dwa tygodnie przed startem „wykręciły” 225 milionów wyświetleń. Oznaczało to wzrost o 448 proc. w porównaniu z Paraolimpiadą w Tokio w 2020 roku.
Tak dobry wynik był możliwy dzięki partnerstwom Międzynarodowego Komitetu Paraolimpijskiego gigantami branży social media. Mowa tutaj głównie o YouTubie i TikToku.
Partnerstwo z YouTube i TikTok kluczem do sukcesu
Jak podaje Sports Pro, na pierwszej platformie relacje na żywo z Paraolimpiady odtwarzano przez około 1400 godzin. Zainteresowanie wzbudziły wszystkie 22 dyscypliny sportowe.
Natomiast dzięki kooperacji z TikTokiem wideo z wydarzenia zebrały 125 milionów wyświetleń, a także sześć milionów reakcji. Esencją treści udostępnianych na TikToku były krótkie nagrania.
Międzynarodowy Komitet Paraolimpijski (IPC) przekazał, że wszystko zakończyło się 8,9 milionami obserwujących na wszystkich platformach. Z tej statystyki aż 4,7 miliona followersów pochodziło z Tik Toka.
Z kolei kanały Paraolimpiady na Instagramie i YouTube zyskały aż ponad milion obserwujących w 2024 roku.
Działacze zachwyceni znakomitymi wynikami
– Dzięki współpracy z kilkoma platformami cyfrowymi byliśmy w stanie zmaksymalizować globalny zasięg Igrzysk Paraolimpijskich – powiedział Craig Spence, dyrektor do spraw marki i komunikacji w IPC.
– Po Igrzyskach Paraolimpijskich w Londynie w 2012 roku byliśmy zachwyceni, że zakończyliśmy rok z ponad 100 milionami wyświetleń wideo, więc osiągnięcie ponad 1,6 miliarda nieco ponad dekadę później jest fantastyczne – dodał Spence, cytowany przez Sports Pro.