Powiększa się majątek Lewandowskich. W co inwestują?

Robert i Anna Lewandowscy zgromadzili majątek wyceniany już na 700 mln złotych. Wielce prawdopodobne, że jeszcze przed końcem kariery napastnika, dobytek małżeństwa powiększy się o kolejne zero i wejdą do grona miliarderów. Czym zajmują się poza sportem i promocją swoich osobistych marek? Lista jest dłuższa, niż się spodziewacie.

Zamieszkaj u Lewandowskich

Nieruchomości stanowią jedno z głównych aktywów Lewandowskich. Poza ich posiadłościami mają oni dom na Mazurach nad jeziorem Jełmuń oraz zainwestowali w budowę luksusowego osiedla wraz z deweloperem LS Investments przy parku Szczęśliwickim na warszawskiej Ochocie.

W wielu swoich inwestycjach Lewandowski angażuje nie tylko kapitał, lecz także swoją popularność, będąc niejednokrotnie głównym promotorem i sprzedawcą mieszkań. Mimo sukcesów, takich jak Apartpark w Świnoujściu czy lokale mieszkalno-usługowe w Gdańsku, doświadczyli również pomyłki w projekcie Nowe Mazury 8 w 2020 roku, związanym z udziałem biznesmena z kryminalną przeszłością. To wydarzenie podkreśliło znaczenie dokładnego sprawdzania ofert, które są przedstawiane Robertowi.

– To decydujący czas i kontrakt Roberta, aby maksymalnie spieniężyć sukcesy sportowe. Liczbę wzmianek w mediach i w social mediach można bezpośrednio przeliczyć na wartość mediową, bo jesteśmy w stanie policzyć, ile trzeba by zapłacić za alternatywną reklamę. Przy zainteresowaniu, które Robert generuje w tym momencie, to są dziesiątki milionów euro w skali roku. Natomiast kluczowa z jego punktu widzenia jest wartość sponsoringowa, a przecież pewnie będziemy mieć nowych chętnych na podpisanie umowy z naszym napastnikiem – twierdził Łukasz Bączek, specjalista ds. marketingu sportowego, w rozmowie z „Forbes”.

Smacznego!

W 2021 roku Lewandowski otworzył restaurację Nine’s w Browarach Warszawskich w partnerstwie z Jerzym Krzanowskim, bratem Jaceka Trybuchowskiego oraz innymi osobami. Restauracja odwołuje się do numeru 9, widniejącego na koszulkach piłkarskich Lewandowskiego.

W swoim portfolio ma również inwestycje w startupie Samurai Labs, pracującym nad programem wykrywającym hejt i przemoc w sieci przy użyciu sztucznej inteligencji. Dodatkowo ma udziały w firmie Bio-Lider, produkującej biopreparaty dla rolników, własnym domem mediowym RL Media oraz agencją reklamową Stor9_.

Gry i produkty spożywcze

Inwestycje piłkarza sięgają również branży gier, zwłaszcza o tematyce piłkarskiej, od 2016 roku, kiedy to wydał grę „Lewandowski Euro Star” na tablety i smartfony. W 2020 roku stał się większościowym udziałowcem spółki Goat Gamez, której udziały posiada również Movie Games, firma z branży gier sportowych.

Lewandowski podjął więcej inwestycji tego rodzaju. W firmie RL9.Games, partneruje z polską firmą PlayWay, aby stworzyć symulator menadżera piłkarskiego.

RL9 to również marka napojów energetycznych, tworzona we współpracy z firmą Oshee. Rynek napojów energetycznych jest ogromny, a większość produktów ma zbliżone składy, oparte na witaminach, kofeinie i naturalnych stymulantach, z różnicą w zawartości cukru.

  

Poza tym kapitan reprezentacji Polski zainwestował w aplikację Less, która ułatwia kupowanie i sprzedawanie używanych ubrań. W ten sposób może pozyskiwać nawet 12 milionów złotych. W przedsięwzięcie zaangażowali się Krzysztof Pawiński, założyciel oraz prezes Maspeksu – polskiego giganta spożywczego, oraz dwaj założyciele serwisu Allegro.

Kawa „RL9” jest dostępna w Polsce i w Niemczech od 2020 roku. Występuje w wersji rozpuszczalnej i parzonej. To drugi produkt sygnowany inicjałami i wizerunkiem piłkarza.

W zdrowym ciele zdrowy duch

Anna Lewandowska jest główną inicjatorką szeregu biznesów o bardziej unikalnym charakterze – koncentruje się na zdrowym odżywianiu i aktywnym stylu życia. W wielu wywiadach opowiadała już dziennikarzom o swojej roli w firmie. Jej działalność zaczęła się od prowadzenia bloga Healthy Plan by Ann w 2013 roku, który skupiał się na radach dotyczących zdrowego odżywiania i treningu.

Następnie wydała książki, rozszerzając swoje doradztwo o aspekty kucharskie, ćwiczenia dla kobiet w ciąży i poradniki dla matek, które chcą pozostać w zdrowiu i formie. W 2016 roku stworzyła markę Foods by Ann, oferującą zdrowe przekąski, musli, suplementy, oleje, ekologiczne masła, a także akcesoria kuchenne i sportowe. Rozwijała swoją markę także w obszarze aplikacji mobilnych dla systemów iOS i Android.

– Sądzę, że Ania Lewandowska może na transferze Roberta zyskać równie dużo, co on. Barcelona to wakacyjne miasto na wybrzeżu, gdzie panuje kult ciała. Nie jest to jeszcze Miami czy Los Angeles, ale z pewnością potencjał rynku w kontekście jej biznesów jest dużo większy niż w Niemczech. Z łatwością można sobie wyobrazić w hiszpańskich sklepach produkty spożywcze czy kosmetyki z jej linii. Może współpraca z kobiecą drużyną Barcelony, która zyskuje na popularności? – dodał Bączek w rozmowie z „Forbes”.

Oprócz tego Anna Lewandowska otworzyła w 2018 roku centrum treningowo-dietetyczne Healthy Center by Ann w Warszawie, oferujące nie tylko treningi, lecz także konsultacje dietetyczne, fizjoterapeutyczne oraz badania lekarskie. W 2023 roku zainwestowała w szklarnie, które mają służyć produkcji ekologicznych warzyw i ziół.

Co stoi za sekretem Lewandowskich?

Strategia biznesowa najbogatszej pary polskich celebrytów polega na wykorzystaniu swojej popularności do promocji produktów, w których posiadają udziały lub których są właścicielami. Pieniądze na rozwój firmy pochodzą z zarobków głównie Roberta Lewandowskiego oraz z dochodów ze wspólnych reklam małżonków. Stawiają oni na inwestycje bez większego ryzyka, angażują swoją rozpoznawalność i promocję produktów. To podejście może sprawić, że jako pierwsza polska para sportowców wkrótce dorobi się miliarda złotych.

Istnieje szansa, że któreś z ich biznesowych przedsięwzięć stanie się ogromnym sukcesem finansowym. Anna Lewandowska podkreśla, że celem jest budowanie solidnej i stabilnej marki pod szyldem „Lewandowscy”, która nie tylko służy biznesowi, ale również w aspektach edukacyjnym oraz charytatywnym.

Robert Lewandowski zaś, wskazuje na istotę cech takich jak samodyscyplina, silna wola i umiejętność wyciągania wniosków zarówno w sporcie, jak i biznesie. Również podkreśla rolę lidera i kapitana, będącą kluczową dla sukcesu zarówno na boisku, jak i w biznesie.

FOT: Instagram

Udostępnij

Translate »