Red Bull i Puma dołączają do Lidla. Elitarny indeks marek promujących sport

Red Bull, Puma i Lidl to brandy, których działania marketingowe zostały docenione przez światowe media. Marki znalazły się w elitarnym indeksie Laureus Sport for Good.

Puma i Red Bull dołączyły do elitarnego grona marek, które wyróżniono za wdrażanie kampanii promujących sport i wywieranie pozytywnego wpływu na społeczeństwo i środowisko. 

Zestawienie jest prowadzone w ramach Laureus Sport for Good Index. W wyjątkowej grupie, obok Pumy i Red bulla, znaleźli się także: Lidl, Decathlon, Dove, Enedis, E.ON UK, Minute Media, Novelis, Tentree oraz Xbox. W rankingu było 65 brandów. Po ostatnich nominacjach zestawienie zostanie rozszerzone do 76 marek.

Laureus Sport for Good Index działa według wytycznych ONZ

Laureus Sport for Good Index wystartował w 2021 roku przy współpracy ze SportsPro. W ramach indeksu doceniane są marki, które inwestują w kampanie promujące m.in. sport i zdrowe odżywianie.

Ranking jest kompletowany według pięciu wytycznych: wpływu, zaangażowania i rentowności komercyjnej, a także innowacyjności i zgodności z celami zrównoważonego rozwoju ONZ. Postać Laureus Sport for Good Index ustala niezależny panel sędziowski, składający się z ekspertów branżowych.

Nie tylko Puma, Red Bull i Lidl. Elitarny indeks to 75 marek

Poszerzenie indeksu Laureus Sport for Good o kolejne 11 marek sprawia, że w elitarnym gronie znajduje się już 75 brandów. Wśród wcześniej wyróżnionych firm znajdują się m.in. DHL, EA Sports, Gatorade, Google, Nike, czy Patagonia.

W Laureus Sport for Good dominują brandy związane z artykułami sportowymi i odzieżowymi. Następną, najliczniej reprezentowaną branżą jest sektor technologiczny, a później produkty konsumenckie, usługi finansowe i energetyka.

Firmy wyróżnione w indeksie Laureus Sport for Good zostaną uhonorowane za pośrednictwem cyklu Sport for Good Playbook. To seria treści publikowana przez jedno z najbardziej wpływowych mediów branży marketingowej i sportowej – SportsPro. Przedstawiciele marek zostaną też zaproszeni do wydarzeń i warsztatów w 2025 roku.

Autor: Marcin Gościński

Udostępnij

Translate »