Ruszył konkurs na sponsora tytularnego Stadionu Opolskiego
Zakład Komunalny w Opolu ogłosił konkurs, w którym wyłoni sponsora tytularnego dla jednego z najnowocześniejszych stadionów w Polsce. Chodzi o nowy Stadion Opolski. Zwycięzca otrzyma szeroki pakiet świadczeń obejmujących ekspozycję logotypu, komunikację w kanałach digital, hospitality oraz prawo do realizacji dodatkowych, angażujących aktywacji. Jeśli uda się rozstrzygnąć konkurs, stadion zyska nową nazwę, której elementem będzie marka sponsora tytularnego. Termin składania ofert upływa 28 lutego 2025 roku o godz. 12:00.
Poszukiwania sponsora tytularnego rozpoczęły się jeszcze podczas budowy stadionu przy ul. Olejnika. Oferta współpracy została zaprezentowana kilkudziesięciu firmom aktywnym na krajowym rynku sponsoringu sportu. Teraz zainteresowane podmioty mają ponad miesiąc na przygotowanie propozycji konkursowej. Nowym partnerem zostanie firma, która zaproponuje najwyższą roczną kwotę. Umowa obejmie okres od 3 do 5 lat, w zależności od propozycji w zwycięskiej ofercie.
– Przygotowanie konkursu poprzedziła bardzo szczegółowa analiza rynku sponsoringu sportu w Polsce i współprac w obszarze naming rights. Dzięki niej wiemy, że zaproponowany przez nas szeroki pakiet świadczeń oraz kilkuletni horyzont współpracy świetnie wpiszą się w biznesowe i wizerunkowe cele potencjalnych partnerów. W czasie, który obejmie umowa, stadion będzie areną domowych meczów Odry Opole oraz licznych, angażujących mieszkańców wydarzeń kulturalnych – mówi Patryk Stasiak, Prezes Zarządu Zakładu Komunalnego w Opolu, który zarządza obiektem.
Szeroki pakiet świadczeń promocyjnych
Oprócz prawa do tytułowania się sponsorem tytularnym obiektu, zwycięzca konkursu wspólnie z Zakładem Komunalnym wybierze jego nową nazwę i logotyp. Wyeksponuje swoją markę między innymi na elewacji budynku, na zewnętrznym ogrodzeniu stadionu, przy bramach i kołowrotach wejściowych czy na nośnikach reklamowych w trakcie wydarzeń sportowych i kulturalnych. Sponsor zyska też prawo do podświetlania membrany obiektu na wskazany przez siebie kolor.
Pakiet świadczeń obejmuje bardzo szerokie portfolio działań w obszarze komunikacji digitalowej na czele z aktywacjami w mediach społecznościowych, ekspozycją sponsora na oficjalnej stronie internetowej czy wysyłce newsletterów. Nowy logotyp pojawi się również na wszystkich materiałach promujących obiekt oraz w komunikacji wewnętrznej spółki.
Stadion platformą do komunikacji celów zrównoważonego rozwoju
W ramach pakietu hospitality sponsor otrzyma dostęp do 12-osobowej loży VIP. Cztery razy w roku będzie mógł skorzystać z sali konferencyjnej, a dwukrotnie zorganizuje zwiedzanie obiektu. Podczas tourów odwiedzający poznają wyjątkowe, ekologiczne rozwiązania zastosowane na stadionie. Rozpoznawalność sponsora będą budować także strefy specjalne oraz kreatywne akcje promocyjne, uzgodnione w finalnej umowie.
Specjalny mecz zainauguruje Stadion Opolski
– Oprócz promocji i budowania świadomości marki, obiekt będzie też platformą komunikacyjną dla celów zrównoważonego rozwoju, który staje się filarem w strategiach wielu marek. Stadion Opolski idealnie wpisuje się we współczesne standardy, łącząc w sobie nowoczesny design i funkcjonalność z ekologicznymi rozwiązaniami. Wykorzystanie deszczówki, paneli fotowoltaicznych, pomp ciepła oraz agregatów z funkcją kogeneracji pozwoli ograniczyć zależność od tradycyjnych źródeł energii. Dzięki temu Stadion Opolski jest ekologiczny i ekonomiczny – mówi Katarzyna Oborska-Marciniak, Wiceprezes Zarządu Zakładu Komunalnego. Zakład Komunalny przyjmuje oferty w ramach konkursu do 28 lutego (do godz. 12:00). Wszystkie szczegóły są dostępne na stronie spółki: https://zk.opole.pl/stadionopolski/.
fot. informacja prasowa