Stanowski zaczyna z pompą. Tak powstawał Kanał Zero
Roczny koszt rzędu 10-12 milionów złotych. Dwa studia z prawdziwego zdarzenia, drogi sprzęt, kilkanaście znanych twarzy i drugie tyle dziennikarzy oraz wydawców. Krzysztof Stanowski ujawnił pierwsze szczegóły w Kanale Zero. Co znajdzie się w projekcie?
Tak ma wyglądać Kanał Zero
Programy na Kanale Zero będą realizowane w dwóch studiach, z których jedno oferuje dwie różne aranżacje. Krzysztof Stanowski ogłosił, że roczne koszty funkcjonowania kanału wyniosą od 10 do 12 milionów złotych, ale już teraz się zwróciły. Podpisano bowiem już kilkanaście umów sponsorskich.
Na platformie X Krzysztof Stanowski udostępnił wizualizacje kluczowych przestrzeni w budowanej obecnie siedzibie Kanału Zero. W głównym studiu, przeznaczonym dla prowadzących i gości, znajdzie się sześć ekranów o przekątnej 85 cali. Ponadto, przed stołem zostanie zamontowany ekran LED, na którym będą wyświetlane dodatkowe grafiki.
Drugie studio, przewidziane na poranne pasmo, ma przypominać kuchnię. Na środku znajdzie się stół z monitorem w przedniej ścianie, a z tyłu planowana jest zabudowa z półkami i sprzętem kuchennym. Studio będzie elastyczne i możliwe do przearanżowania do innych programów. Stanowski podkreślił, że oddalenie kamer pozwoli na zmianę przestrzeni, ukrycie sprzętu kuchennego, a nawet zmianę charakteru tylnej ścianki, umożliwiając różne wykorzystanie półek.
Przypomnijmy, że Krzysztof Stanowski ujawnił też pierwszą część ekipy swojego projektu. Wśród nazwisk znalazł się m.in. raper Tede, dziennikarze Tomasz Rożek i Robert Mazurek czy komentator Andrzej Twarowski.
Wszystko opowiedział w swoim filmie
Na liczącym już pół miliona subskrypcji kanale pojawił się we wtorek (23 stycznia) film z kulis powstawania Kanału. Znalazły się tam m.in. budowa studia, rekrutacja pracowników, tworzenie grafik i rozmowy z partnerami.
– Nad logiem i identyfikacją pracowaliśmy kilka dobrych tygodni. Pomysłów było bardzo wiele i trzeba było je ubrać w pewną formę wizualną. Propozycji było nawet kilkanaście. Ostatecznie postawiliśmy na znak literniczy i typograficzny. Zero jest spoiwem dla różnych tematów, gości i gatunków programów – opowiada Mateusz Sadowski, projektant graficzny.
Potencjalnych pracowników maglowano trudnymi pytaniami.
– Udowodnij, że jest sprawa, której nie poruszamy, a powinniśmy to zrobić i tym się jutro zająć – mówi Mazurek. Potencjalny wydawca miał 5-10 minut na przygotowanie tematów na jutrzejszy program. Karol zgłosił więc kilka tematów z różnych dziedzin, od dyskusji nad polskimi lekturami, przez laur konsumenta dla Paprykarza Szczecińskiego, aż po rozmowę z rekordzistą programu „Jeden z Dziesięciu”. Mazurek odpowiedział tylko „Kur*a, idź już, same dobre pomysły”.
– Przychodzili ludzie absolutnie bez doświadczenia, wcześniej pracowali w McDonaldzie i pizzerii, ale mieli pasje i przekonali nas, że są świetni. A obok nich są „starzy wyjadacze”, więc to musi się udać – opowiada Mazurek.
Lena opowiadała z kolei o podróżach, swojej wyprawie do Indii i planowanej wycieczce do Tajlandii. Otrzymała za zadanie, aby zainteresować swoim tematem użytkowników Tik Toka i w 15 sekund zachęcić ich do śledzenia Kanału Zero. Padły więc słowa o Natalii Janoszek.
Nakłady zwróciły się wielokrotnie.
Głównym partnerem kanału jest RocketJobs.pl, która, jak to stwierdził Stanowski, „nie kojarzy się z tym, żeby wydawała duże kwoty na marketing w Polsce”.
– Nie żyję mocno w branży medialnej, więc nie zdawałem sobie z tego sprawy. Nie ukrywam, że sam koncept na Kanał Zero i to, co robi Krzysztof Stanowski, zawsze mi imponowało. Doszliśmy do wniosku, że fajnie byłoby zrobić coś razem. Z jednej strony Stano zmienia swoje życie, a my jesteśmy portalem zmieniającym życie innych, gromadząc oferty pracy. Podchodzimy do naszych działań z dużą misją. Wymyśliłeś sobie nową robotę, jest to dla ciebie nowe otwarcie, a dzięki nam ludzie też mogą na nie liczyć – mówi w rozmowie ze Stanowskim Piotr Nowosielski.
– Mamy kilkanaście mocnych umów sponsorskich do końca roku. W zasadzie został tylko jeden wolny duży slot sponsorski i celowo go trzymamy – odpowiedział Stanowski pod swoim postem w minioną niedzielę. Dzięki temu nakłady na uruchomienie kanału zwróciły się już wielokrotnie.
Co ma stać za sukcesem kanału? Ludzie.
– Twarz twórcy jest ważniejsza niż literki, takie jak TVP i TVN – dodał Stanowski. Zaplanowany start przedsięwzięcia: 1 lutego 2024.
Tu możecie obejrzeć film: