Super Bowl: Telewizja FOX przyciągnęła ponad 120 mln widzów
Gigant medialny z USA przekazał, że tegoroczna transmisja Super Bowl była najchętniej oglądaną edycją rozgrywek w historii.
W meczu, który odbył się w nocy z 9 na 10 lutego, tryumfowały Philadelphia Eagles. Orły z Filadelfii górowały nad Kansas City Chiefs. Wygrały w wymiarze 40 do 22. Spotkanie pokazano w telewizji i platformach dystrybucji cyfrowej NFL.
Jak przekazał Alex Donaldson ze Sportcal. Mecz transmitowany na głównym kanale linearnym Fox oglądało średnio 126 mln widzów. Widzowie oglądali także spotkanie na Fox Deportes (wersja hiszpańskojęzyczna), Tubi (platforma streamingowa należąca do Fox).
Rekordy oglądalności w streamingu i telewizji
Szczyt oglądalności przypadł na drugą kwartę. Wtedy wydarzenia boiskowe śledziło 135,7 mln osób. W przypadku Tubi mecz oglądało 13,6 mln widzów. Wraz z transmisją strumieniową NFL łącznie wyszło 14,5 mln osób.
W kontekście standardowych kanałów telewizyjnych padł rekord. Super Bowl 2025 przebił zeszłoroczną edycję. W 2024 roku starcie oglądało średnio 123,4 mln widzów. W przypadku platform streamingowych również wygenerowano wcześniej niespotykany wynik.
Telewizja Fox nie pokaże Super Bowl do 2029 roku
Wysoka oglądalność była kluczowa dla stacji Fox. Ze względu na rotacyjny system nadawania praw medialnych do meczu, Super Bowl nie zostanie pokazany na tej antenie do 2029 roku.
Telewizja ma także inne powody do radości. Nadawca wyprzedał wszystkie zapasy reklam na długo przed pokazaniem najważniejszego wydarzenia. Przełożyło się to na znakomite dochody Fox.