UFC inwestuje w technologie. Dana White podpisał nową współpracę

Na niedzielnej gali UFC 309 nie brakowało ekscytujących walk. Jedną z nich był tryumf Marcina Tybury, który w widowiskowym stylu pokonał Jhonata Diniza. W cieniu sportowych wydarzeń organizacja Dany White’a zawarła nową współpracę.

Na kilka dni przed rozpoczęciem eventu w Nowym Jorku, Dana White doprowadził do podpisania umowy z IBM. Gigant technologiczny został pierwszym oficjalnym, globalnym partnerem organizacji mieszanych sztuk walki.

Współpraca pomiędzy International Business Machines Corporation a Ultimate Fighting Championship będzie dotyczyć sztucznej inteligencji. IBM ma wykorzystać swoje rozwiązania, aby polepszyć doświadczenia widzów gal.

Nowe technologie podniosą jakość wydarzeń UFC

Jak podaje newsroom giganta technologicznego, IBM wykorzysta autorską platformę watsonx AI. International Business Machines Corporation użyje jej do stworzenia „UFC Insights Engine” – przy współpracy z zespołem badawczo-rozwojowym UFC.

Dzięki tej decyzji transmisje UFC będą wzbogacone o zaawansowaną analitykę w czasie rzeczywistym. Dzięki temu fani będą w stanie dokładniej zrozumieć, co właściwie dzieje się na deskach oktagonu.

Wskaźniki analityczne nakierują widza m.in. na to, w jaki sposób dany zawodnik prowadzi walkę. Oglądający otrzymają informację na temat przewidywanego rezultatu starcia, a także prawdopodobnego sposobu zakończenia walki.

UFC nie przestaje eksperymentować z technologiami

UFC ma bogatą historię wykorzystywania technologii w swojej działalności. Organizacja była pierwszą, która wprowadziła streaming, a także eksperymentowała z metaverse. Udostępniała też swoje wydarzenia we „współdzielonej rzeczywistości” 8K w immersyjnych obiektach Cosm.

Jak podaje sportspromedia.com, niedawno firma Dany White’a postawiła na wirtualną reklamę. Teraz UFC wkroczyło na drogę prowadzącą do wykorzystywania możliwości AI. Z kolei dla IBM to druga „ważna współpraca” w ostatnim czasie po tym, jak podpisało kontrakt z Ferrari.

Na partnerstwie UFC z IBM skorzystają widzowie nie tylko wirtualni, ale także ci, którzy przychodzą oglądać zmagania zawodników na arenie osobiście. Statystyki i grafiki tworzone przy współpracy z IBM pojawią się zarówno podczas transmisji, na kanałach mediów społecznościowych, jak i na tablicach wideo na miejscu.

Autor: Marcin Gościński

MMA

Udostępnij

Translate »