Stadion Spotify Camp Nou w Barcelonie, parking z samochodami i wejście główne w słoneczny dzień

FC Barcelona na dłużej ze Spotify. Umowa warta potężne pieniądze

FC Barcelona i Spotify przedłużają partnerstwo sponsorskie do 2030 roku. Szwedzka platforma streamingowa zapłaci 65 mln euro rocznie za koszulki plus 10 mln za stroje treningowe. 

FC Barcelona oficjalnie ogłosiła przedłużenie umowy sponsorskiej ze Spotify do 2030 roku. Szwedzka platforma streamingowa pozostanie głównym sponsorem na koszulkach męskiej i żeńskiej drużyny, a także na strojach treningowych. Umowa obejmuje również prawa do nazwy stadionu „Spotify Camp Nou” do 2034 roku.​ 

Według danych Sportcal, Spotify zapłaci około 65 milionów euro rocznie od 2026 roku za sponsoring koszulek oraz dodatkowe 10 milionów euro za stroje treningowe. To wzrost w porównaniu do obecnych warunków. Wcześniejsza umowa z 2022 roku była warta łącznie około 280 milionów euro za cztery lata.​ 

Spotify wspiera odbudowę finansową Barcelony 

Pierwotna umowa Spotify z Barceloną została podpisana w krytycznym momencie dla klubu, który zadłużył się na niemal 1,5 miliarda euro. Współpraca pomogła ustabilizować sytuację finansową Katalończyków. Barcelona ogłosiła, że zredukowała straty do 17 milionów euro w sezonie 2024-25 w porównaniu do 91 milionów euro rok wcześniej.​ 

Przychody klubu wzrosły do rekordowych 994 milionów euro, w porównaniu do 894 milionów euro w poprzednim sezonie. Z kolei historyczne przychody komercyjne wyniosły 259 milionów euro. Było to możliwe dzięki istniejącym partnerstwom i nowym umowom sponsorskim, w tym ulepszonym kontrakcie z Nike.​  

Spotify to nie wszystko. Camp Nou czeka na otwarcie

Barcelona kontynuuje granie na tymczasowym stadionie Estadi Olímpic Lluís Companys. Dzieje się to od sezonu 2023/24 z powodu remontu Camp Nou. Renowacja za 1,5 miliarda euro ma zwiększyć pojemność stadionu do 105 000 miejsc, czyniąc go trzecim największym stadionem na świecie. Klub otrzymał licencję na częściowe otwarcie obiektu, ale zdecydował się czekać na ukończenie kolejnych faz remontu.​ 

Powrót do Camp Nou ma zwiększyć przychody stadionowe o około 50 milionów euro rocznie. Barcelona prognozuje przychody na poziomie 1,075 miliarda euro w bieżącym sezonie, co oznaczałoby pierwszy raz przekroczenie bariery miliarda euro. 

Udostępnij

Translate »