Koszulkowy przegląd wydarzeń #4
Nastał czas ciekawych premier i okolicznościowych trykotów. Mamy również kolejny kamyczek do ogródka w stajni Adidasa. Przedstawimy Wam dziś, co ostatnio w trawie – a raczej klubowych szafach – piszczy.
Kosmiczne koszulki
Jak każdy liczący się globalnie klub Manchester City musi puszczać oko w stronę kibiców i rynków azjatyckich, dopieszczając fanów czymś więcej niż pozdrowieniami na socjalach.
To the moon and back with the new @pumafootball Chinese New Year drop! 🌒🐇💙
Tap the link to shop 👇
— Manchester City (@ManCity) January 10, 2023
Obywatele i ich sponsor techniczny Puma z okazji chińskiego nowego roku wypuścili właśnie kolekcję ciuchów, której głównym elementem jest oczywiście meczówka. Okolicznościowy trykot to kombinacja granatu i złota, czyli jednego z połączeń będących pewniakiem w pozytywnym odbiorze, ale oprócz eleganckiej strony wizualnej koszulka ma też ciekawe story.
Wzór znajdujący się na granacie to faktura księżyca, a jest to nawiązanie do… misji chińskiego łazika, który odbył podróż na srebrny glob 10 lat temu. Jak widać – klub i producent mocno zadbali o poczucie tożsamości dla swoich fanów z Azji. Dokładając do tego produkt na estetycznie wysokim poziomie, można być przekonanym, że trykoty będą udaną inwestycją.
Czwórki? I na co (takie) komu?
Ano na trzepanie kapusty i w przypadku Barcelony zaznaczenie swoich niepodległościowych aspiracji jako region Katalonii. To tyle z teorii, bo w praktyce trykoty są kopalnią błędów i kolejny raz w tym sezonie pułapką aktualnej templatki od Nike.
📸@Footy_Headlines
FC Barcelona's fourth kit this season. pic.twitter.com/eHyg5BBpK8
— 𝗕𝗮𝗿𝗰̧𝗮𝗩𝗲𝗿𝘀𝗲 (@BarcaVerse_) January 6, 2023
Koszulka w zasadzie nijaka albo nawet zła na każdym polu. Forma nie jest ani prosta, ani odważna – z jednej strony pojawia się ożywczy element pasów, z drugiej ich design jest po prostu nudny. Zabija go również krój bazy, obcinając pasiasty motyw. Dostrzegam tu brak jakiegoś konkretnego pomysłu, a do tego absolutnie przestrzeloną próbę wbicia się w lifestyle.
Nie czuję też decyzji z kolorem lamówek w barwach klubu. Miało to niby dodać szczyptę klubowej tożsamości, a finalnie kojarzy się bardziej z cyrkowym namiotem i jest negatywnie kontrastującym bytem mającym się nijak do całości. Brak łyżwy na froncie mógłby się jeszcze obronić, gdyby logo Spotify było w odcieniu żółci, a tak mamy kleksa, który dosłownie dominuje swoją obecnością całość. Jak już robić czwórki – to dobre. Ta jest niestety zła.
Na sentymenty!
Czym byłby przegląd wydarzeń, gdyby nie retro?
Adidas zapowiedział w 2023 roku kolejną kolekcję opartą na sentymentach i tym razem będą to bluzy bramkarskie słynnych golkiperów. Producent oferuję produkt z palety swoich klubów elite i odwzorowuje praktycznie w skali 1:1 trykoty następujących zawodników z konkretnych okresów:
Iker Casillas (Real) – 99/00
Peter Schmeichel (Manchester United) – 90/92
Oliver Kahn (Bayern) – 94/95
Dino Zoff (Juve) – 72
David Seaman (Arsenal) – 90/92
Remake’owe koszulki mają niebawem trafić do sprzedaży.
Modny(?) Milan
Zawodnicy AC Milan przed meczem ostatniej kolejki z Romą zaprezentowali nietypowy outfit. Połączenie elegancji i… boiska? Proszę bardzo.
🇮🇹🇮🇹🇮🇹
Nietypowy outfit piłkarzy Milanu przed meczem z Romą.
Formalny strój zmixowany z meczowym designem to pokłosie współpracy klubu z marką Off-white.
Hit czy kit?
Dla mnie jako jednorazowa akcja - super🤝
Foto https://t.co/Q7B3E1Cs5g pic.twitter.com/1F61wKPt3k
— Michał Mączka #Futboholik (@futboholik1947) January 9, 2023
Rossoneri zamiast tradycyjnych marynarek zaprezentowali się kibicom w bardziej lifestylowym klimacie i na ich plecach mieli… numery oraz paski symbolizujące klub. Naturalnie każdy zawodnik miał marynarkę z własnym numerem, a zestaw uzupełnił plecak.
Cóż, zdania są – jak to w przypadku innowacji – mocno podzielone, a warto jeszcze przypomnieć, że całe zamieszanie jest spowodowane współpracą klubu z modową marką Off-White. Podoba się?
Kostaryka na pokładzie Adidasa
Śledząc nasz cykl, pewnie dobrze wiecie, ile wystrzeliłem tu już w powietrze peanów na temat strategii Adidasa co do piłki reprezentacyjnej. Nie minął rok i… trzeba przybić piątkę chłopakom od niemieckiego producenta kolejny raz.
🇨🇷🔴⚪📆 We've created concepts for Costa Rica X Adidas kits, based on the current Adidas World Cup template. The 𝙤𝙛𝙛𝙞𝙘𝙞𝙖𝙡 𝙟𝙚𝙧𝙨𝙚𝙮𝙨 are set to release on 𝗝𝗮𝗻𝘂𝗮𝗿𝘆 𝟯𝟭. Do you think our concepts are realistic? pic.twitter.com/AG4g8xbun4
— Footy Headlines (@Footy_Headlines) January 10, 2023
Nową ekipą, która podejmie współpracę z Adasiem, jest Kostaryka – zatem drużyna będąca realną siłą w strefie CONCACAF. Dołącza tym samym do Kuwejtu, Jamajki, Peru, Włoch, Gibraltaru i Arabii Saudyjskiej, które również związały się z gigantem. Umowa została podpisana na najbliższe cztery lata.
Klasyczny Liverpool
Kolejne źródło potwierdza przecieki od Nike dotyczące nowych koszulek Liverpoolu na sezon 23/24.
Wszystko wskazuje na to, że otrzymamy bardzo klasyczny design dość często spotykany w historii LFC. Odbiór zależny będzie oczywiście od nowej bazy Nike i jej struktury oraz odcienia czerwieni. Cóż… w końcu to „The Reds” – jeśli ktoś lubi bardziej dynamiczne formy, to musi poczekać na trykoty wyjazdowe.
____________
Podobają Ci się nasze teksty? Wesprzyj nas na BuyCoffee! To dzięki Wam treści na TheSport.pl nadal mogą być ogólnodostępne. Dziękujemy za regularne odwiedzanie naszego portalu!