wstecz

Manchester City zbuduje stadion w Metaverse

Etihad Stadium Manchesteru City będzie gromadził kibiców nie tylko na trybunach, ale również w Metaverse. Mistrzowie Anglii przy współpracy z firmą Sony rozpoczęli budowę pierwszego na świecie stadionu piłkarskiego zlokalizowanego w wirtualnej rzeczywistości. Jakie stwarza to możliwości?

 

Wirtualna rzeczywistość coraz popularniejsza

Manchester City dołącza do grona sportowych organizacji, które chcą wykorzystać możliwości, jakie oferuje Metaverse – świat osadzony w wirtualnej rzeczywistości. W jego ramach użytkownicy mogą wchodzić w interakcje z cyfrowym światem za pomocą zestawów VR lub przeglądarek internetowych. Takie „cyfrowe wszechświaty” obsługują również kryptowaluty i NFT, a swoje globalne znaczenie i zaangażowanie użytkowników budują, organizując różnego rodzaju wydarzenia rozrywkowe.

The Citizens nie są pierwszym sportowym podmiotem, który postanowił zainwestować w technologię VR. W Metaverse odbył się już styczniowy Australian Open, a niedawno pracami nad podobnym projektem chwalili się Brooklyn Nets.

CZYTAJ WIĘCEJ >>> Australian Open odbędzie się w Metaverse

CZYTAJ WIĘCEJ >>> Brooklyn Nets obejrzymy w Metaverse

 

The Citizens wchodzą do Metaverse

„Obywatele” zawarli trzyletnią umowę z Sony, które ma być odpowiedzialne za przeniesienie Etihad Stadium do świata wirtualnej rzeczywistości. Specjaliści japońskiego giganta technologicznego odwiedzili już stadion w Manchesterze, który zamierzają teraz odwzorować cyfrowo w Metaverse, m.in. dzięki technice skanowania.

Klub przekonuje, że projekt umożliwi fanom z całego świata uczestniczenie w meczach City z zupełnie nowej perspektywy i przeżywanie emocji podobnych do tych, których można doświadczyć na trybunach, nie ruszając się z domu.

 

– Idea projektu Metaverse polega na tym, że można dzięki niemu oglądać mecz na żywo, być częścią akcji z różnych perspektyw i zajmować dowolne miejsce na Etihad, ponieważ jest on całkowicie wirtualny. Wierzę, że klasyczny obraz kogoś siedzącego na sofie i oglądającego transmisję w telewizji jest czymś, co zniknie z rzeczywistości w ciągu dziesięciu lat, lub nawet wcześniej – przekonuje Nuria Tarre – specjalistka ds. marketingu mistrzów Anglii.

Oprócz oglądania meczów z dowolnej perspektywy dzięki kamerom 3D rozlokowanym wokół placu gry niczym w grze komputerowej, za pomocą Metaverse kibice mogliby również m.in. spotykać się z piłkarzami, czy kupować cyfrowe pamiątki, np. w formie kolekcjonerskich NFT.

Filip Skalski
Piłka nożna
Translate »