Podcast: Siła olimpijskiej marki

Przed nami najważniejsza impreza czterolecia w sportach zimowych. Dlatego właśnie trzeci odcinek poświęciliśmy w całości na analizę wszystkich aspektów związanych z rozpoczynającymi się 4 lutego zimowymi igrzyskami olimpijskimi w Pekinie. 

Przyglądamy się otoczce związanej z aktualną sytuacją geopolityczną, a dokładniej mówiąc analizujemy, czy Władimir Putin wykorzysta okazję gdy uwaga całego świata skupiona będzie na sportowych zmaganiach w Chinach i zaatakuje Ukrainę, czy może powtórzy manewr sprzed ośmiu lat, gdy wstrzymał się z takim ruchem do zakończenia igrzysk? Jaką w tym wszystkim rolę odegrają Chiny, które są jednym z najważniejszych politycznych sojuszników Kremla? O tym rozmawiamy w pierwszej części odcinka. 

Ponadto nie zabraknie analizy związanej z polskimi nadziejami medalowymi oraz obecnej sytuacji skoczków narciarskich. Czy Pekin będzie miejscem symbolicznej zmiany warty, podobnie jak igrzyska w Vancouver 2010 roku? 

Tokio 2020(1) były przełomowe pod kątem zmiany modelu transmisji wydarzeń olimpijskich. Ponad trzy miliardy unikalnych widzów śledziły zmagania na różnych platformach od telewizji po telefony komórkowe. Ten wynik to wzrost o ponad 130% w zestawieniu do Rio 2016. Czy dzięki postępowi technologicznemu i dostosowaniu nowych form przekazu, impreza w Pekinie będzie tak samo popularna? Zimowe igrzyska od lat cieszą się mniejszą popularnością niż letnia edycja. W tym odcinku analizujemy jednak, czy wszystkie działania, które podjął MKOl oraz Chiny pozwolą zniwelować dotychczasową dysproporcję. 

__________________

Podcast „PR i MARKETING W SPORCIE” to projekt realizowany przez TheSport.pl oraz Agencję Publicon. Analizujemy najciekawsze wydarzenia w świecie sportu od strony marketingu, komunikacji i PR. Prowadzą Damian Filipowski (TheSport.pl) i Michał Tkaczyszyn (Publicon).

Udostępnij

Translate »