Manchester United otwiera akademię influencerów
Jeśli masz talent, który można wykorzystać w zakresie social mediów, to Akademia Twórców Manchesteru United może być atrakcyjną propozycją. Czerwone Diabły właśnie prowadzą nabór.
Czerwone Diabły poinformowały na oficjalnej stronie, że uruchamiają nową inicjatywę o nazwie „Creator’s Academy”. Celem projektu jest wzmocnienie obecności Manchesteru United w mediach. Ma w tym pomóc bliższa współpraca z twórcami.
Klub z Old Trafford przypomniał, że kooperacja z kreatorami trwa już od 18 miesięcy. Osoby, które uczestniczą w formacie, mogą liczyć na pomoc w znalezieniu swojej ścieżki kariery i zwiększyć szanse na zatrudnienie. Natomiast Manchester United korzysta z ich talentów.
W „Creator’s Academy” działa kilkudziesięciu twórców
Dotychczas do „Creator’s Academy” zostało przyjętych ponad 50 twórców. Są elementem systemu, który według autorów „pomaga młodym, ambitnym ludziom stawiać pierwsze kroki w branży sportowej i medialnej”.
W ramach programu (jest kontynuowany od sezonu 2024/2025) Manchester United czerpie benefity w postaci pozyskiwania wiedzy na temat aktualnych trendów w social mediach. Pracownicy klubu otrzymują informacje, jak kreatywność może napędzić biznes sportowy.
Efekty pracy z influencerami zaskoczyły Iana Nolana
– Rozpoczęliśmy ten projekt, chcąc odwdzięczyć się naszej społeczności. […] Ale otworzyło nam to również oczy na nowe treści i formaty, o których nigdy byśmy nie pomyśleli – powiedział Ian Nolan, Dyrektor ds. treści w Manchester United.
– W zeszłym roku jeden z naszych twórców użył na stadionie 100-letniej kamery filmowej. To było jak wydarzenie z innego świata. Wszyscy byli zafascynowani – dodał Nolan, w komentarzu dla oficjalnej strony Czerwonych Diabłów.
Kto może wziąć udział w „Creator’s Academy”?
Rekrutacja do „Creator’s Academy” pozostawia szerokie pole do interpretacji w kwestii wymagań. Manchester United nie definiuje jednoznacznie kandydatów. Do swojego projektu chętnie przyjmuje nie tylko fotografów i kreatorów wideo, ale także:
- artystów,
- magików,
- ilustratorów,
- copywriterów,
- twórców graffiti,
- pilotów dronów.
W etapie finałowym programu nauczania każda z grup bierze udział w „Pitch Battle” na Old Trafford. Wyzwania są skoncentrowane na innowacjach. Przykładowo, w tym roku, twórcy mieli pięć godzin na stworzenie kreatywnych treści promujących wprowadzenie na rynek nowego zestawu strojów Manchesteru United.
Nabór do „Creator’s Academy” na sezon 2024/2025 jest wciąż otwarty. Zgłoszenie można wysłać na adres creators.academy@manutd.co.uk. Powinny znaleźć się w nim: przykład najbardziej kreatywnej pracy, a także list motywacyjny.