Formuła 1: McLaren i Alpine odnawiają umowy sponsorskie
Sezon 2025 w Formule 1 zaczyna się 16 marca. Podczas oczekiwania na start zawodów dwie drużyny konsolidują portfele sponsorskie z dużymi markami.
McLaren F1 team przedłużył współpracę z pięcioma partnerami. Natomiast Alpine zdecydowało się na kontynuowanie kooperacji z jednym podmiotem w ostatnim czasie.
Informacje podane przez GlobalData Sport, na które powołuje się Alex Donaldson ze Sportcal wskazują, że wartość współprac sięga w wybranych przypadkach ponad 5 mln dol.
McLaren F1 Team i Alpine umacniają portfolio sponsorskie
Brytyjski zespół odświeżył kontrakty z: firmą analityczną Alteryx, Medallia i platformą zarządzania relacjami z konsumentami Salesforce. W tej grupie znalazł się też partner w zakresie narzędzi i przechowywania Stanley Black & Deckerj, a także Smartsheet.
W międzyczasie podobny ruch wykonało Alpine. Drużyna rozszerzyła i rozbudowała kooperację z Eurodatacar. Firma zajmuje się znakowaniem samochodów przed kradzieżą. Dodatkowo podmiot będzie sponsorował Alpine w Mistrzostwach Świata FIA Endurance.
McLaren zarobi miliony na współpracach
Według analityków GlobalData Sport wartość umów McLarena jeszcze w 2024 roku wynosiła ponad 5,85 mln dolarów. Teraz można przypuszczać, że wpływy do kasy są równe lub większe.
– Wspaniale jest rozszerzyć tak wiele naszych partnerstw, ponieważ chcemy wykorzystać ubiegłoroczny rozpęd i sukces – powiedział dyrektor ds. handlowych McLaren Racing, Matt Dennington.