Marketingowy Flesz Polska #5
To już piąty odcinek serii o marketingu w polskiej piłce. W dzisiejszej odsłonie przeczytacie m.in. o zmianie dyrektora marketingu PZPN, powrocie Tyskiego do współpracy z naszymi kadrowiczami, o pomocy Zagłębia Lubin dzieciom z Kamerunu oraz o nowym spikerze Stali Mielec znanym z meczów kadry Michniewicza. Nie zabrakło tematów związanych z Cracovią i Wisłą Kraków, w której jedyną stałą rzeczą jest zmiana.
Zaczynamy!
CZYTAJ TEŻ >>> Marketingowy Flesz Świat #4
Tyskie partnerem reprezentacji Polski
Marka Tyskie będzie oficjalnym partnerem reprezentacji Polski na mocy umowy między Kompanią Piwowarską, a Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Umowa będzie obowiązywała od 1 stycznia 2023 roku do końca 2026 roku. Oznacza to, że obowiązuje na dwóch kolejnych turniejach mistrzowskich – Euro 2024 w Niemczech i na mundialu 2026 w USA, Meksyku i Kanadzie.
Tyskie było do tej pory partnerem PZPN, a miano partnera reprezentacji Polski jest wyższym szczeblem współpracy.
kadr z filmu kanału Gazeta.pl na YouTube
Tyskie było już partnerem polskiej kadry, w latach 2005 – 2010. Według doniesień medialnych, to KP opłacało kontrakt selekcjonera Leo Beenhakkera w zamian za świadczenia marketingowe, m.in. udział w reklamach piwa Tyskie.
Afrykańska misja Zagłębia Lubin
“Miedziowi” razem ze sponsorem technicznym, firmą R-Gol oraz Stowarzyszeniem Sympatyków Zagłębia Lubin „Zagłębie Fanatyków” wystartowali z akcją „Kick to Africa”. Jej cel to przesłanie jak największej liczby piłek dla dzieci i młodzieży mieszkających w Kamerunie.
Co ciekawe, były piłkarz Zagłębia – Costa Nhamoinesu prowadzi akademię piłkarską w Zimbabwe. Ze zdjęć, którymi dzieli się w social mediach wynika, że młodzi piłkarze trenują w sprzęcie Sparty Praga. Może warto odnowić dawne znajomości i przy okazji nawiązać partnerstwo z Czechami?
Rząd przekaże kolejne 3 mln zł na centrum treningowe Radomiaka
Fundacja Radomiaka podpisała kolejną umowę na dofinansowanie budowy Centrum Sportowo-Szkoleniowego.
We wrześniu klubowe media pisały o gwarancji otrzymania środków z Ministerstwa Sportu i Turystyki. Dotacja w wysokości 7 mln zł pochodziła z programu wspierania rozwoju infrastruktury klubów Ekstraklasy i I ligi służącej szkoleniu dzieci i młodzieży. Kolejne 3 mln zł zostaną przekazane z budżetu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Mateusza Morawieckiego.
Koszt całej inwestycji jest szacowany na 30 mln zł.
Koordynator szkolenia młodzieży Bayeru Leverkusen w Lechii
Sławomir Czarniecki, czyli koordynator szkolenia młodzieży w akademii Bayeru Leverkusen, został powołany na funkcję członka Rady Nadzorczej Lechii Gdańsk SA.
Do jego obowiązków należeć będzie m.in. nadzór nad kwestiami dotyczącymi polityki transferowej klubu oraz szkolenia młodzieży i rozwoju akademii.
Rozmowa z zarządem Widzewa
Na łamach WidzewTV, czyli kanału YouTube Widzewa Łódź ukazała się ciekawa rozmowa z zarządem klubu. Przeprowadzono ją w ramach serii RTS – Robotniczy Talk-Show. Prezes Mateusz Dróżdż i wiceprezes Michał Rydz poruszyli takie tematy, jak infrastruktura klubu, finanse, wyniki sportowe czy ruchy transferowe.
Będą kolejne monety z wizerunkiem Lewandowskiego
– Wypuszczone w tym roku na rynek monety „Talent” nawiązują do początków kariery Roberta Lewandowskiego, są uhonorowaniem talentu do futbolu, który ujawnił się już w dzieciństwie i zaprowadził go na futbolowe szczyty – podkreśla Wioletta Kordońska z Mennicy Gdańskiej na łamach Gazety Wrocławskiej.
W kolejnych latach ukaże się jeszcze 6 monet, jedna rocznie.
Kolejne zmiany w Wiśle Kraków
W zeszłym tygodniu klub oficjalnie poinformował o rezygnacji Władysława Nowaka ze stanowiska prezesa. Jego miejsce zajął Jarosław Królewski, który wkrótce może zostać większościowym udziałowcem, gdy przejmie akcje od Tomasza Jażdżyńskiego.
Nowak był prezesem klubu od sierpnia tego roku.
Janusz Filipiak komentuje zatrzymanie Jakuba Tabisza
Prezes Cracovii i jej głównego sponsora opowiedział o zawieszeniu wiceprezesa Tabisza, który usłyszał zarzuty działania na szkodę Polskiego Związku Piłki Nożnej w kwocie ponad miliona złotych i prania pieniędzy. Tabisz był wiceprezesem klubu od 2003 roku, zajmował się finansami.
Prof. Filipak podkreśla, że zawieszenie nie jest fikcyjne i pracownicy nie będą raportowali do byłego przełożonego. Jego miejsce ma zająć zaufana osoba z Comarchu.
Dyrektor marketingu PZPN odchodzi
– Mogę potwierdzić, że przyjąłem propozycję nowej pracy, ważną od 1 stycznia. Natomiast w tym momencie skupiam się na nadchodzących mistrzostwach świata, więc nie chciałbym zdradzać więcej szczegółów – mówi Wirtualnemedia.pl Grzegorz Stańczuk.
Stanowisko dyrektora marketingu i sponsoringu PZPN piastował przez półtora roku. Odpowiadał m.in. za pozyskiwanie sponsorów. W listopadzie związek poinformował o zapełnieniu piramidy sponsoringowej, więc ocena jego pracy w tym zakresie była pozytywna.
Nowa kolekcja Podbeskidzia
Klub z Bielska-Białej zaprezentował nową kolekcję ubrań lifestyle o nazwie Rychlińskiego 21. W jej skład wchodzą białe i czarne koszulki oraz bluzy w tej samej kolorystyce. Ocenę stylistyki pozostawiam wam, ale warto docenić fakt, że produkty są w 100% wyprodukowane w Bielsku-Białej. Zostały zaprojektowane, szyte i oznakowane dla TS Podbeskidzie przez I love BB.
Coraz większa sieć partnerska Śląska Wrocław
Piast Żmigród został nowym klubem partnerskim Śląska Wrocław. Czwartoligowiec jest już czterdziestym czwartym klubem, który przystąpił do projektu klubów partnerskich klubu z Wrocławia.
– Można powiedzieć, że to historyczne wydarzenie dla Piasta – zaznacza prezes czwartoligowca, Rafał Zagórski na łamach strony klubowej Śląska.
– Uważam, że taka współpraca to same korzyści dla naszego klubu, pod każdym względem. Zarówno jeśli chodzi o grupy młodzieżowe i wypożyczanie zawodników między klubami, jak i wspólną organizację turniejów czy stażów trenerskich. Nasi szkoleniowcy będą mogli zdobywać dodatkową wiedzę i doświadczenie – podkreśla.
Znany spiker rozpoczyna współpracę ze Stalą Mielec
🇵🇱 Ciekawy czas w Stali Mielec. Po zmianie rzecznika prasowego i release'ie kolekcji lifestyle, klub ma nowego spikera. To @PawelJanczyk, spiker reprezentacji Polski.
_#MarketingowyFleszPolskahttps://t.co/Xh1OqpvGFR
— 💰 Kuba Szlendak (@KubaSzlendak) November 24, 2022
Paweł Jańczyk, czyli spiker pierwszej reprezentacji Polski w piłce nożnej będzie pracował w czasie domowych meczów klubu z Mielca.
Cytując oficjalną stronę klubową, Jańczyk pracował z mikrofonem podczas Mistrzostw Europy w piłce nożnej, Mistrzostw Świata w piłce ręcznej oraz wielokrotnie na finałach Pucharu Polski. Miał również przyjemność być spikerem meczu Realu Madryt z Fiorentiną.
— Ogromnie cieszę się na współpracę ze Stalą Mielec, to klub z fantastyczną historią, która pisana jest także teraz poprzez udane występy w najwyższej klasie rozgrywkowej w Polsce — mówi Paweł Jańczyk klubowym mediom.
— Przed nami dziewięć ligowych meczów do końca sezonu 2022/2023 i mam ogromną nadzieję, że będą to fantastyczne sportowe widowiska, a ja obiecuję ubarwić te mecze fajną muzyką i mikrofonową oprawą.
Filip Surma poprowadzi Lech Conference 2022
13. edycja Lech Conference, która odbędzie się w najbliższy weekend będzie prowadzona przez wieloletniego dziennikarza stacji Canal+, Filipa Surmę.
Wydarzenie odbędzie się w piątek, 2 grudnia w Hali Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza na Morasku w Poznaniu. Wśród prelegentów będą m.in. trenerzy grup młodzieżowych Villarreal CF, z którym Lech spotkał się w fazie grupowej Ligi Konferencji Europy.
CZYTAJ TEŻ >>> Marketingowy Flesz Świat #4
____________
Podobają Ci się nasze teksty? Wesprzyj nas na BuyCoffee! To dzięki Wam
treści na TheSport.pl nadal mogą być ogólnodostępne. Dziękujemy za regularne odwiedzanie naszego portalu!