Marketingowy Flesz Świat #3

Dzisiaj przeczytacie m.in. o kolejnej kadencji Gianniego Infantino, nowym sponsorze głównym Olympique Marsylia, subskrypcji umożliwiającej oglądanie MLS, sprzedaży praw do wywiadu Cristiano Ronaldo i problemach ze sponsorem głównym Tottenhamu. Ponadto dowiecie się, który niemiecki klub zagra na otwarcie stadionu w St. Louis, kto obok Messiego wystąpił w nowej reklamie Gatorade, jak będzie wyglądał nowy herb Aston Villi i krytyce sponsorowania Manchesteru United przez TeamViewer. Na koniec ostatnie doniesienia nt. sprzedaży piwa w czasie mundialu.

ZOBACZ TEŻ >>> #MarketingowyFleszPolska 3

Zaczynamy!

Gianni Infantino pozostanie na czele FIFA

[ŹRÓDŁO]

W marcu przyszłego roku podczas 73. Kongresu FIFA w Rwandzie zostanie oficjalnie ogłoszone przedłużenie kadencji szefa FIFA, Gianniego Infantino. Zastąpił on Seppa Blattera w 2016 roku, kiedy wygrał przedwczesne wybory. Tym razem nie będzie głosowania, bo Szwajcar nie miał kontrkandydata. Infantino będzie kierował międzynarodowym związkiem piłkarskim do 2027 roku.

Szef niemieckiego związku piłki nożnej symbolicznie nie okazał wsparcia Infantino. Prezes DFB Bernd Neuendorf powiedział, że “chce wyrazić wezwanie do wyraźniejszego zaangażowania FIFA na rzecz praw człowieka i większego zaangażowania w kwestie humanitarne. DFB oczekuje przejrzystych procesów decyzyjnych w FIFA i podtrzymuje apele o utworzenie funduszu odszkodowawczego dla krewnych pracowników, którzy zginęli lub zostali ranni na budowach związanych z mundialem”.

MLS umieści logo AppleTV na rękawach zawodników
 

Jest to związane z 10-letnią umową na międzynarodowe prawa do transmisji o wartości 250 mln dolarów. 1 lutego 2023 roku zostanie uruchomiona subskrypcja w AppleTV, która będzie umożliwiała oglądanie meczów MLS fazy zasadniczej, play-offów, MLS Cup i Pucharu Ligi. Sezon 2023 będzie 28. sezonem ligi amerykańskiej.

RealMadryt-Land już w 2023 roku

[ŹRÓDŁO]

Zgodnie z oficjalnym komunikatem klubu, Real i Dubai Parks and Resorts podpisały umowę dotyczącą otwarcia pierwszego parku rozrywki Realu Madryt. Odwiedzający będą mogli przeżyć wyjątkowe chwile inspirowane bogatą historią Realu Madryt – najlepszego klubu XX wieku. Otwarcie parku rozrywki planowane jest na IV kwartał 2023 roku. Wśród atrakcji będzie muzeum, kolejki górskie i miejsca stricte piłkarskie.

Głośny wywiad Cristiano Ronaldo sprzedany za 50 tys. euro

[ŹRÓDŁO]

RTP, czyli Rádio e Televisão de Portugal kupiło prawa do emisji wywiadu Cristiano Ronaldo dla TalkTV, przeprowadzonego przez brytyjskiego dziennikarza Piersa Morgana. Zgodnie z informacjami gazety Record, “portugalskie TVP” zapłaciło za ten przywilej 50 000 euro. 

To w tej rozmowie CR7 stwierdził, że czuje się zdradzony przez Manchester United, nie szanuje menadżera klubu – Erika ten Haga, a także kilka cierpkich słów nt. Wayne’a Rooney’a. Cytując portal Transfery.info, Ronaldo powiedział: “Nie wiem, dlaczego Rooney krytykuje mnie tak mocno. Prawdopodobnie dlatego, że zakończył już karierę, a ja ciągle gram na wysokim poziomie. Nie powiem, że wyglądam lepiej od niego, ale to prawda”.

https://superbet.pl/rejestracja?bonus=THESPORT
Akcje TeamViewer zyskują 5% po krytyce umowy z Manchesterem United 

[ŹRÓDŁO]

Klaus Umek, czyli partner zarządzający funduszu inwestycyjnego Petrus Advisers, w liście do dyrektora generalnego Olivera Steila i dyrektora finansowego Michaela Wilkensa opisał kontrakty sponsorskie z Manchesterem United i Formułą 1 jako oznakę pychy i błędnej oceny sytuacji rynkowej.

“To nie do zniesienia, że ​​TeamViewer wydaje ponad 70 mln euro na działalność sponsoringową – co odpowiada około 1,4-krotności zysku netto”.

„Nie jesteście SAP, Oracle ani Mercedesem” – napisano w liście. Petrus ma prawie 3% udziałów w TeamViewer.

Rzecznik TeamViewer powiedział, że firma stale analizuje potrzebę inwestycji w swoją markę i widoczność swoich produktów. TeamViewer już ogłosił, że nie przedłuży partnerstwa z Manchesterem United, a nawet rozważana jest zmiana warunków dotychczasowej umowy.

Firma – wg doniesień medialnych – płaci Manchesterowi United jako sponsor główny 47,5 mln funtów (54,5 mln euro) rocznie, a umowa obowiązuje do 2026 roku. To jedna z najdroższych umów w piłce nożnej. Po publikacji listu akcje firmy podrożały o 5%.

Zdjęcie Karima Benzemy wyświetlone na Burj Khalifa
 

Napastnik Realu Madryt i reprezentacji Francji został wybrany Piłkarzem Roku Dubai Globe Soccer podczas ceremonii w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Oprócz niego uhonorowano m.in. Sergio Ramosa (najlepszy obrońca roku), damską drużynę OL, męski zespół Realu Madryt oraz Mohameda Salaha (najlepszy piłkarz roku wg użytkowników TikToka).

Drużyna z 7. ligi z ofertą wypożyczenia Haalanda

[ŹRÓDŁO]

Ashton United z Manchesteru złożył oficjalną ofertę 28-dniowego wypożyczenia gwiazdy Manchesteru City, Erlinga Haalanda. Władze klubu podkreślają, że czekają na odpowiedź, a oferta jest poważna. Ma podtrzymać Norwega w dobrej formie podczas Mistrzostw Świata w Katarze, na które jego reprezentacja nie zakwalifikowała się.

Bayer Leverkusen otworzy stadion piłkarski w St. Louis

[ŹRÓDŁO]

Nakreślę najpierw tło całego wydarzenia. Otóż firma farmaceutyczna Bayer AG (właściciel Bayeru Leverkusen) ma silną pozycję w St. Louis po tym, jak przejęła w 2018 roku firmę Monsanto za 63 mld dolarów. Od tego momentu klub pracuje nad zwiększeniem swojej widoczności w tym mieście i w całych Stanach Zjednoczonych. Mecz towarzyski w St. Louis to tylko kolejny krok w tym procesie. 

Takie działa to już mały trend w Bundeslidze. FC Dallas współpracuje z Bayernem Monachium, a Hoffenheim z FC Cincinnati. 

MLS w 2019 roku ogłosiło, że klub z St. Louis dołączy do niej w 2022 roku. Ostatecznie termin został przesunięty o rok z powodu pandemii. W składzie St. Louis City SC zobaczymy m.in. Romana Bürkiego znanego z występów w BVB, a dyrektorem sportowym klubu jest Niemiec Lutz Pfannenstiel. Będzie to 29. klub w lidze MLS podzielonej na dwie konferencje: wschodnią i zachodnią.

OM zabezpiecza sponsora głównego od przyszłego sezonu

[ŹRÓDŁO]

Po ogłoszeniu zaprzestania działalności we Francji do końca 2023 roku, serwis sprzedaży używanych samochodów Cazoo przestanie być głównym sponsorem klubu z Marsylii.

Umowa pomiędzy CMA CGM a Marsylczykami została podpisana na dwa sezony, począwszy od 1 lipca 2023 roku.

Przyszły sponsor koszulkowy Olympique Marsylia jest globalną firmą zajmującą się transportem morskim, lądowym, lotniczym i innymi działaniami logistycznymi. Jej światowa siedziba znajduje się w Marsylii, a zatrudnienie wynosi 4 tys. osób.

„CMA CGM będzie obecny na koszulkach wszystkich drużyn Olympique Marsylia, a także będzie widoczny wewnątrz stadionu Orange Vélodrome, w centrum treningowym, na terenie kampusu OM oraz w mediach klubowych i całym ekosystemie cyfrowym”, wyjaśnia klub na oficjalnej stronie internetowej. 

Prawdopodobnie nie powtórzą się problemy ze współpracy z firmą Cazoo, bo CMA CGM zdaje się być w dobrej kondycji finansowej i jest ogromną firmą. W 2021 roku osiągnęła obroty w wysokości 56 mld dolarów. Ponadto kibice cieszą się, że sponsorem klubu będzie firma z siedzibą w Marsylii, a w mediach społecznościowych rozpoczęła się kampania namawiania Rodolphe’a Saadé’a, prezesa grupy i miliardera, do zakupu klubu.

ZOBACZ TEŻ >>> #MarketingowyFleszPolska 3

Tottenham zostanie bez sponsora głównego?

[ŹRÓDŁO]

Grupa brytyjskich polityków żąda rozwiązania umowy sponsorskiej z ubezpieczycielem AIA, którego siedziba znajduje się w Hong Kongu. Firma jest głównym sponsorem londyńskiej drużyny od sezonu 2013/14, a bieżąca umowa obowiązuje do sezonu 2026/27.

Według The Times i Evening Standard, grupa parlamentarzystów „All-Party Parliamentary Group on Hong Kong” oskarża Tottenham o „uzasadnienie nielegalnego ustanowienia przez Chiny brutalnego i totalitarnego reżimu w Hongkongu”.

W tekście można przeczytać też, że „musimy pokazać mieszkańcom Hongkongu, że nie są sami, że ci, którzy wspierają ich ucisk, nie odniosą z tego korzyści i że klub piłkarski Tottenham Hotspur wspiera prawa człowieka i wolność”.

Aston Villa zmieni herb
 

W czerwcu władze The Villains ogłosiły rozpoczęcie procesu zmiany identyfikacji wizualnej klubu, w tym przeprojektowania herbu klubu. Po konsultacjach z kibicami opracowano 2 projekty, a następnie przeprowadzono głosowanie. Zwycięski projekt wybrało 77% głosujących. Zmiana zostanie oficjalnie dokonana w przerwie między sezonem 2022/23 a 2023/24.

Nowa reklama Gatorade. Z Messim

W kampanii o tytule „The Next 90 Minutes” wyraźnie akcentowana jest rola ​​przygotowania, jako klucza do pewności siebie na boisku. Oprócz gwiazdy PSG w reklamie występuje Roberto Carlos i Robert Pirès.

Mundial w Katarze bez piwa!?

[ŹRÓDŁO]

Tariq Panja z NY Times opublikował artykuł, z którego wynika, że w czasie mundialu w Katarze na stadionach nie będzie sprzedawane piwo z alkoholem. Jedynym rodzajem piwa dostępnego dla kibiców będzie piwo bezalkoholowe. Decyzję w sprawie sprzedaży piwa potwierdził autorowi tekstu zaznajomiony ze zmianą zasad pracownik działu organizacji mistrzostw. Oficjalnie nie zostało to jeszcze ogłoszone. Brak sprzedaży piwa potężnie uderza w jednego z głównych sponsorów mundialu w Katarze – browar Budweiser, który za to miano zapłacił 75 mln dolarów. Można domniemać, że taki był plan Katarczyków od początku, a poprzednie informacje o poluzowaniu restrykcji i sprzedaży piwa miały zachęcić kibiców do zakupu biletów i przylotu do tego kraju. Ostatecznie, zmiana zasad zostanie zakomunikowana na mniej niż 48 godzin przed pierwszym meczem.

ZOBACZ TEŻ >>> #MarketingowyFleszPolska 3

https://superbet.pl/rejestracja?bonus=THESPORT

______

Podobają Ci się nasze teksty? Wesprzyj nas na BuyCoffee! To dzięki Wam treści na TheSport.pl nadal mogą być ogólnodostępne. Dziękujemy za regularne odwiedzanie naszego portalu!

Postaw mi kawę na buycoffee.to
autor jakub szlendak

Udostępnij

Translate »