#MarketingowyFleszŚwiat 2

Jest już nowy #MarketingowyFleszŚwiat! Czyli cotygodniowa dawka najciekawszych newsów dot. marketingu sportowego, ale nie tylko. W dzisiejszej odsłonie napisaliśmy o Bayernie, nowej współpracy Leo Messiego, wynikach FIFA 23 oraz o nowym centrum treningowym Borussii MG. Nie zabrakło wiadomości ze świata kobiecej piłki nożnej, a także wyników finansowych Manchesteru City i Adidasa.

Zaczynamy!

ZOBACZ TEŻ >>> #MarketingowyFleszPolska 2

Siódmy sezon współpracy FC Bayernu i P&G…

[ŹRÓDŁO]

Procter & Gamble przekazuje 500 euro za każdą bramkę zdobytą w Bundeslidze przez męskie i żeńskie pierwsze zespoły Bayernu. W portfolio Procter & Gamble znajdują się takie marki jak Head & Shoulders, Braun i Gillette.

…oraz pierwsza szkółka Bayernu w Chinach
 

Bayern ogłosił, wraz z przedstawicielami samorządu lokalnego, uruchomienie szkółki piłkarskiej w chińskim mieście Taicang. Partnerstwo obejmuje m.in. regularną wymianę doświadczeń pomiędzy klubem a Taicang oraz stałą obecność trenerów młodzieżowych z Bawarii.

EA Sports poinformowało o wynikach FIFA 23

[ŹRÓDŁO]

W ciągu pierwszego tygodnia od premiery w FIFA 23 zagrało 10.3 mln graczy, co stanowi rekord tej serii gier. Ogółem zagrano w nią w ponad 200 krajach na całym świecie. Liczba meczów na moment ogłoszenia to zawrotne 1,7 mld meczów, a liczba goli to ponad 4,3 mld. Gracze spędzili w grze 15,7 mld minut, co odpowiada prawie 30 tys. lat ciągłego grania.

W środę EA Sports opublikowało aktualizację gry FIFA 23, dzięki której możemy grać w wirtualne mistrzostwa świata. Dodatek zawiera wszystkie drużyny oraz zawodników, oczywiście z oryginalnymi strojami i brandingiem FIFA World Cup Qatar 2022™.

Nowe centrum treningowe Borussi MG
 

Borussia Mönchengladbach oddała do użytku nowe Performance Center, w którym rano będą trenować zawodnicy pierwszego zespołu, a wieczorami młodzież. Na byłym parkingu zawodników Borussii postawiono budynek, który umożliwi pracę w obszarze treningu siłowego, profilaktyki, motoryki, rehabilitacji i diagnostyki wydolnościowej, a także analizę meczów i dyskusji wśród trenerów.

Piłkarki Manchesteru City zmienią kolor spodenek

[ŹRÓDŁO]

Manchester City poinformował, że po rozmowach z piłkarkami uznano, że od sezonu 2023/24 zawodniczki nie będą występować w białych spodenkach. O zmianie zdecydowały względy higieniczne i estetyczne.

Lionel Messi rozpoczął współpracę z Bitget

[ŹRÓDŁO]

Bitget, założone w 2018 roku, jest jedną z pięciu największych światowych giełd kryptowalut, której kluczowymi cechami są innowacyjne produkty i usługi handlu społecznościowego. Obecnie obsługuje ponad 8 mln użytkowników w ponad 100 krajach na całym świecie.

https://superbet.pl/rejestracja?bonus=THESPORT
Kobieca drużyna Evertonu pozostanie partnerem Football Managera

[ŹRÓDŁO]

Marka Football Manager będzie nadal pojawiać się na ściankach podczas wywiadów oraz w treściach pochodzących z oficjalnych kont mediów społecznościowych Everton Women. Współpracę rozpoczęto w 2021 roku.

Obroty Adidasa wyższe o 7,5% 

[ŹRÓDŁO]

Adidas zamknął wrzesień skumulowanymi obrotami w wysokości 17 306 mln euro, czyli o 7.5% więcej niż w tym samym okresie 2021 r. Zysk spadł o 40.8%, do 1 151 mln euro. Od lipca do września firma sportowa osiągnęła obroty w wysokości 6 408 mln euro, a więc o 11.4% więcej rok do roku, ale zysk był niższy o 64,2%. Zysk w tym okresie wyniósł 352 mln euro. 

Na wyniki koncernu największy wpływ miało załamanie sprzedaży w Chinach, gdzie spadek obrotów osiągnął w tym roku 32.1%.

Wzrosła sprzedaż w Ameryce Łacińskiej i Północnej, gdzie wyniki poprawiły się o 42.5% i 13.9%. 

38% obrotu grupy generuje region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), a drugim w kolejności rynkiem jest Ameryka Północna, z której pochodzi 28.5% sprzedaży.

RFEF sprzedał prawa telewizyjne Rosjanom

[ŹRÓDŁO]

Rosyjska Match TV będzie transmitować puchar i superpuchar Hiszpanii w kolejnym cyklu. 

Telewizja koncernu gazowego Gazprom uzyskała prawa do obu pucharów na cykl 2022-2027. Ekonomiczne szczegóły tej umowy nie zostały ujawnione.

Grupa po rosyjskiej inwazji na Ukrainę straciła wiele międzynarodowych praw, m.in. do pokazywania Premier League i Ligue 1.

Fundacja Celticu pomaga w kryzysie paliwowym

[ŹRÓDŁO]

Celtic FC Foundation – organizacja charytatywna Celtic FC – ogłosiła wpłatę 400 000 funtów potrzebującym, z uwagi na kryzys paliwowy w Szkocji. Fundacja przydzieli bony na paliwo o wartości 49 funtów około 6 200 gospodarstwom domowym, pomagając około 17 000 osób.

Fulham dołącza do akcji Stromzy i Adidasa

[ŹRÓDŁO]

Współpraca dotyczy nowego przedsięwzięcia #Merky FC – programu, którego celem jest promowanie różnorodności w branży piłkarskiej. Akcja zapewni dostęp do wieloletnich, płatnych staży zawodowych w branży.  Wg oświadczenia, o zostaniu piłkarzem Premier League marzy 64% czarnoskórych Brytyjczyków, ale tylko 0,012% to osiąga. Nie lepiej jest w innymi stanowiskami w świecie piłki nożnej.

Liverpool otwiera pierwszy sklep w Malezji

[ŹRÓDŁO]

Oficjalnie sklep otworzył były zawodnik klubu – Sami Hyypia. Został uruchomiony we współpracy z Al-Ikhsan Sports, który niedawno przedłużył współpracę z klubem. Al-Ikhsan Sports jest największym sprzedawcą sprzętu sportowego w Malezji i zarządza oficjalnymi sklepami LFC zarówno offline, jak i online.

DFB na dłużej z Lufthansą

[ŹRÓDŁO]

Niemiecki Związek Piłki Nożnej (DFB) i Lufthansa Airlines przedłużyły współpracę do 2026 roku włącznie. Niemiecka linia lotnicza pozostanie oficjalnym przewoźnikiem niemieckiej reprezentacji mężczyzn. Piłkarze, trenerzy, oficjele i personel pomocniczy będą korzystać z usług tej linii przy okazji meczów międzypaństwowych i turniejów. 

Strony współpracują od 2005 roku.

Adidas podnosi ceny od 2023 roku
 

Ceny replik koszulek Adidasa wzrosną z 90 do 100 euro, a cena koszulek meczowych wzrośnie ze 140 do 160 euro. Pierwsza wzmianka o droższych koszulkach Adidasa pojawiła się na początku tego roku, a jako powód podaje się problemy z łańcuchem dostaw oraz rosnące koszty materiałów i paliwa.

https://superbet.pl/rejestracja?bonus=THESPORT
Rekord przychodów Manchesteru City

[ŹRÓDŁO]

Manchester City FC opublikował sprawozdanie finansowe za sezon 2021/22, w którym przedstawia rekordową wartość przychodów i zysków. Sprzedaż wyniosła 613 mln funtów (705 mln euro), a wynik finansowy jest dodatni i wynosi 41.7 mln funtów (około 48 mln euro), czyli ponad dwukrotnie więcej rok do roku.

ZOBACZ TEŻ >>> #MarketingowyFleszPolska 2

Podobają Ci się nasze teksty? Wesprzyj nas na BuyCoffee! To dzięki Wam treści na TheSport.pl nadal mogą być ogólnodostępne. Dziękujemy za regularne odwiedzanie naszego portalu!

Postaw mi kawę na buycoffee.to
autor jakub szlendak

Udostępnij

Translate »