#MarketingowyFleszŚwiat 2
Jest już nowy #MarketingowyFleszŚwiat! Czyli cotygodniowa dawka najciekawszych newsów dot. marketingu sportowego, ale nie tylko. W dzisiejszej odsłonie napisaliśmy o Bayernie, nowej współpracy Leo Messiego, wynikach FIFA 23 oraz o nowym centrum treningowym Borussii MG. Nie zabrakło wiadomości ze świata kobiecej piłki nożnej, a także wyników finansowych Manchesteru City i Adidasa.
Zaczynamy!
ZOBACZ TEŻ >>> #MarketingowyFleszPolska 2
Siódmy sezon współpracy FC Bayernu i P&G…
Procter & Gamble przekazuje 500 euro za każdą bramkę zdobytą w Bundeslidze przez męskie i żeńskie pierwsze zespoły Bayernu. W portfolio Procter & Gamble znajdują się takie marki jak Head & Shoulders, Braun i Gillette.
…oraz pierwsza szkółka Bayernu w Chinach
🇩🇪 FC Bayern otwiera szkółkę piłkarską w Chinach.
"Długofalowe partnerstwo obejmuje https://t.co/bEFQN3FUWW. wymianę dośw. pomiędzy Monachium i Taicang oraz stałą obecność trenerów młodzieżowych FCB w celu wspierania lokalnej piłki nożnej w Taicang".
_#MarketingowyFleszŚwiat pic.twitter.com/LpjMLEu5v3
— 💰 Kuba Szlendak (@KubaSzlendak) November 9, 2022
Bayern ogłosił, wraz z przedstawicielami samorządu lokalnego, uruchomienie szkółki piłkarskiej w chińskim mieście Taicang. Partnerstwo obejmuje m.in. regularną wymianę doświadczeń pomiędzy klubem a Taicang oraz stałą obecność trenerów młodzieżowych z Bawarii.
EA Sports poinformowało o wynikach FIFA 23
W ciągu pierwszego tygodnia od premiery w FIFA 23 zagrało 10.3 mln graczy, co stanowi rekord tej serii gier. Ogółem zagrano w nią w ponad 200 krajach na całym świecie. Liczba meczów na moment ogłoszenia to zawrotne 1,7 mld meczów, a liczba goli to ponad 4,3 mld. Gracze spędzili w grze 15,7 mld minut, co odpowiada prawie 30 tys. lat ciągłego grania.
W środę EA Sports opublikowało aktualizację gry FIFA 23, dzięki której możemy grać w wirtualne mistrzostwa świata. Dodatek zawiera wszystkie drużyny oraz zawodników, oczywiście z oryginalnymi strojami i brandingiem FIFA World Cup Qatar 2022™.
Nowe centrum treningowe Borussi MG
🇩🇪 Borussia Mönchengladbach oddała do użytku nowe Performance Center, w którym rano będą trenować zawodnicy pierwszego zespołu, a wieczorami młodzież.
_#MarketingowyFleszŚwiat pic.twitter.com/upQv0js1gS
— 💰 Kuba Szlendak (@KubaSzlendak) November 10, 2022
Borussia Mönchengladbach oddała do użytku nowe Performance Center, w którym rano będą trenować zawodnicy pierwszego zespołu, a wieczorami młodzież. Na byłym parkingu zawodników Borussii postawiono budynek, który umożliwi pracę w obszarze treningu siłowego, profilaktyki, motoryki, rehabilitacji i diagnostyki wydolnościowej, a także analizę meczów i dyskusji wśród trenerów.
Piłkarki Manchesteru City zmienią kolor spodenek
Manchester City poinformował, że po rozmowach z piłkarkami uznano, że od sezonu 2023/24 zawodniczki nie będą występować w białych spodenkach. O zmianie zdecydowały względy higieniczne i estetyczne.
Lionel Messi rozpoczął współpracę z Bitget
Bitget, założone w 2018 roku, jest jedną z pięciu największych światowych giełd kryptowalut, której kluczowymi cechami są innowacyjne produkty i usługi handlu społecznościowego. Obecnie obsługuje ponad 8 mln użytkowników w ponad 100 krajach na całym świecie.
Kobieca drużyna Evertonu pozostanie partnerem Football Managera
Marka Football Manager będzie nadal pojawiać się na ściankach podczas wywiadów oraz w treściach pochodzących z oficjalnych kont mediów społecznościowych Everton Women. Współpracę rozpoczęto w 2021 roku.
Obroty Adidasa wyższe o 7,5%
Adidas zamknął wrzesień skumulowanymi obrotami w wysokości 17 306 mln euro, czyli o 7.5% więcej niż w tym samym okresie 2021 r. Zysk spadł o 40.8%, do 1 151 mln euro. Od lipca do września firma sportowa osiągnęła obroty w wysokości 6 408 mln euro, a więc o 11.4% więcej rok do roku, ale zysk był niższy o 64,2%. Zysk w tym okresie wyniósł 352 mln euro.
Na wyniki koncernu największy wpływ miało załamanie sprzedaży w Chinach, gdzie spadek obrotów osiągnął w tym roku 32.1%.
Wzrosła sprzedaż w Ameryce Łacińskiej i Północnej, gdzie wyniki poprawiły się o 42.5% i 13.9%.
38% obrotu grupy generuje region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), a drugim w kolejności rynkiem jest Ameryka Północna, z której pochodzi 28.5% sprzedaży.
RFEF sprzedał prawa telewizyjne Rosjanom
Rosyjska Match TV będzie transmitować puchar i superpuchar Hiszpanii w kolejnym cyklu.
Telewizja koncernu gazowego Gazprom uzyskała prawa do obu pucharów na cykl 2022-2027. Ekonomiczne szczegóły tej umowy nie zostały ujawnione.
Grupa po rosyjskiej inwazji na Ukrainę straciła wiele międzynarodowych praw, m.in. do pokazywania Premier League i Ligue 1.
Fundacja Celticu pomaga w kryzysie paliwowym
Celtic FC Foundation – organizacja charytatywna Celtic FC – ogłosiła wpłatę 400 000 funtów potrzebującym, z uwagi na kryzys paliwowy w Szkocji. Fundacja przydzieli bony na paliwo o wartości 49 funtów około 6 200 gospodarstwom domowym, pomagając około 17 000 osób.
Fulham dołącza do akcji Stromzy i Adidasa
Współpraca dotyczy nowego przedsięwzięcia #Merky FC – programu, którego celem jest promowanie różnorodności w branży piłkarskiej. Akcja zapewni dostęp do wieloletnich, płatnych staży zawodowych w branży. Wg oświadczenia, o zostaniu piłkarzem Premier League marzy 64% czarnoskórych Brytyjczyków, ale tylko 0,012% to osiąga. Nie lepiej jest w innymi stanowiskami w świecie piłki nożnej.
Liverpool otwiera pierwszy sklep w Malezji
Oficjalnie sklep otworzył były zawodnik klubu – Sami Hyypia. Został uruchomiony we współpracy z Al-Ikhsan Sports, który niedawno przedłużył współpracę z klubem. Al-Ikhsan Sports jest największym sprzedawcą sprzętu sportowego w Malezji i zarządza oficjalnymi sklepami LFC zarówno offline, jak i online.
DFB na dłużej z Lufthansą
Niemiecki Związek Piłki Nożnej (DFB) i Lufthansa Airlines przedłużyły współpracę do 2026 roku włącznie. Niemiecka linia lotnicza pozostanie oficjalnym przewoźnikiem niemieckiej reprezentacji mężczyzn. Piłkarze, trenerzy, oficjele i personel pomocniczy będą korzystać z usług tej linii przy okazji meczów międzypaństwowych i turniejów.
Strony współpracują od 2005 roku.
Adidas podnosi ceny od 2023 roku
🚨[ Info La Source ] Attention ca va piquer au portefeuille ! Adidas prépare une forte hausse du prix de ses maillots dès la saison prochaine. Le replica passera de 90 à 100 euros. Le maillot pro lui passera de 140 à 160 euros, après Nike, la firme allemande rehausse ses prix. pic.twitter.com/kvIZlynTza
— La Source Parisienne (@lasource75006) November 7, 2022
Ceny replik koszulek Adidasa wzrosną z 90 do 100 euro, a cena koszulek meczowych wzrośnie ze 140 do 160 euro. Pierwsza wzmianka o droższych koszulkach Adidasa pojawiła się na początku tego roku, a jako powód podaje się problemy z łańcuchem dostaw oraz rosnące koszty materiałów i paliwa.
Rekord przychodów Manchesteru City
Manchester City FC opublikował sprawozdanie finansowe za sezon 2021/22, w którym przedstawia rekordową wartość przychodów i zysków. Sprzedaż wyniosła 613 mln funtów (705 mln euro), a wynik finansowy jest dodatni i wynosi 41.7 mln funtów (około 48 mln euro), czyli ponad dwukrotnie więcej rok do roku.
ZOBACZ TEŻ >>> #MarketingowyFleszPolska 2
Podobają Ci się nasze teksty? Wesprzyj nas na BuyCoffee! To dzięki Wam treści na TheSport.pl nadal mogą być ogólnodostępne. Dziękujemy za regularne odwiedzanie naszego portalu!