Nike przedłużyło umowę z NFL do 2038 roku

Nike pieczętuje dominację w NFL. Kolejny „kamień milowy” brandu

Nike idzie po swoje. Firma kierowana przez Elliotta Hilla przypieczętowała kolejny sukces. Przedłużyła umowę z NFL o 13 lat.

Wieloletnia współpraca National Football League (NFL) z Nike uległa przedłużeniu. W środę 11 grudnia CNBC poinformowało, że gigant odzieżowy z Oregonu parafował nową umowę. Oznacza to, że Nike będzie wciąż sponsorem tytularnym ligi – począwszy od 2012 roku.

Firma założona przez Phila Knighta pozostanie wyłącznym dostawcą strojów dla National Football League do 2038 roku. Kontrakt przedłużono po negocjacjach z innymi oferentami. Jednak, jak twierdzi CNBC, wspomniane rozmowy trwały krótko.

Nowy CEO Nike: odnowienie kontraktu z NFL to dowód siły

Warto nadmienić, że na szczytach władzy w Nike zaszły dość niedawno zmiany. Stanowisko prezydenta i CEO objął Elliott Hill. Nominację otrzymał w październiku 2024 roku. 

Hill był obecny w firmie od 1988 roku, pracując wcześniej w 19 różnych rolach. Żeby objąć kierownictwo nad poczynaniami Nike, powrócił z emerytury. Przebywał na niej od 2020 roku.

– To odnowienie partnerstwa jest dowodem siły i sukcesu naszej kolaboracji z NFL – powiedział CEO Nike w komunikacie prasowym firmy.

Elliott Hill: współpraca z NFL to otwarcie nowego rozdziału

– Rozpoczynając ten nowy rozdział, jesteśmy zobowiązani do współtworzenia nowatorskich rozwiązań, które spełnią dynamicznie zmieniające się potrzeby sportowców i fanów NFL, a jednocześnie będą wspierać inicjatywy związane z rozwojem i wzrostem ligi – zapowiedział Elliott Hill.

Nike planuje szeroko zakrojone działania. Mają na celu rozszerzenie globalnego zasięgu futbolu amerykańskiego. W osiągnięciu celu ma pomóc laboratorium sportowe. Gigant z Oregonu chce wykorzystać je do analizy urazów dolnych części ciała i ulepszenia obuwia.

– Nike jest nieocenionym partnerem od 2012 roku i nie moglibyśmy być bardziej podekscytowani, mając ich na pokładzie przez kolejne lata – podsumował sukces negocjacji Roger Goodell, komisarz NFL, cytowany przez CNBC.

Przedłużenie umowy z NFL to kolejny „kamień milowy” Nike

Działania pod kierunkiem Elliotta Hilla można z pewnością określić jako dynamiczne. Przedłużenie kontraktu z NFL to kolejny „kamień milowy”. Wcześniej Nike zakończyło sukcesem negocjacje m.in. z FC Barceloną, również przedłużając ikoniczną współpracę.

Na podium ostatnich sukcesów giganta odzieżowego z Oregonu należy również umieścić podpisanie umowy z reprezentacją Niemiec. Nike przerwało historyczną kolaborację Adidasa z Die Maanschaft, która trwała od ponad 70 lat.

Udostępnij

Translate »