KMŚ 2025: FIFA ogłosiła drugiego sponsora turnieju w USA

Prezydent FIFA Gianni Infantino ogłosił drugiego głównego sponsora Klubowych Mistrzostw Świata. Turniej odbędzie się w wakacje w 2025 roku w USA. Infantino ciągle szuka kolejnych reklamodawców.

Międzynarodowa organizacja FIFA ogłosiła, kto dołączy do Hisense i zostanie drugim oficjalnym partnerem Klubowych Mistrzostw Świata w 2025 roku. Gianni Infantino podjął decyzję, że sponsorem turnieju zostaje browarniczy gigant AB InBev.

AB InBev parafował kolejną umowę z FIFA. Potentat z branży browarniczej jest m.in. oficjalnym sponsorem Mistrzostw Świata od 1986 roku. W rozlewniach należących do koncernu produkowane są piwa takie jak m.in. Budweiser, Stella Artois, czy Beck’s.

– AB InBev jest ikonicznym sponsorem naszych wydarzeń od niemal 40 lat. Dziś z ekscytacją obserwujemy, jak dołącza do grona partnerów nowych Klubowych Mistrzostw Świata FIFA – ogłosił Gianni Infantino, cytowany przez inside.fifa.com.

Budweiser i Michelob Ultra pojawią się w reklamach

Reklamy Anheuser-Busch InBev (AB InBev) pojawią się na inauguracyjnej edycji rozszerzonych Klubowych Mistrzostw Świata, w których wystąpią 32 drużyny. Promowane będą głównie marki Budweiser i Michelob Ultra oraz wybrane produkty na rynkach lokalnych.

– Partnerstwo z FIFA Club World Cup to kontynuacja naszej tradycji łączenia piwa i sportu dla fanów na całym świecie i tworzenia chwil pełnych świętowania i wiwatów – przekazał Michel Doukeris, dyrektor generalny AB InBev, cytowany przez ab-inbev.com.

Umowa, którą Anheuser-Busch InBev zawarł z FIFA, uwzględnia sponsoring nagrody Gracza Meczu. W kontrakcie przewidziano również ekspozycję marek należących do browaru oraz integrację marketingową z wydarzeniami w ramach Klubowych Mistrzostw Świata.

FIFA ma problem ze znalezieniem sponsorów Club World Cup 2025

Klubowe Mistrzostwa Świata w 2025 roku odbędą się w 11 miastach w USA. Rozgrywki są zaplanowane na okres wakacyjny – czerwiec i lipiec. Pomimo tego, że FIFA uzgodniła już warunki współpracy z Hisense i Anheuser-Busch InBev, to nie ma powodów do radości.

Jak podaje portal branżowy Sports Pro Media, organizacja, którą kieruje Gianni Infantino, mierzy się z trudnościami ze wzbudzeniem zainteresowania wśród reklamodawców. Dzieje się to pomimo optymistycznych prognoz. Według analityków FIFA turniej wygeneruje miliardy dolarów przychodów.

Trwa spór między FIFA a Coca-Colą i Adidasem

Wokół Klubowych Mistrzostw Świata pojawiają się konflikty. Według The Athletic FIFA docelowo przewiduje, że rozgrywki będzie sponsorować maksymalnie dziesięć firm. Każda z nich miałaby zapłacić ponad 100 milionów dolarów za prawo do umieszczania reklam.

W kontekście sponsoringu Gianni Infantino ma problem z Adidasem i Coca-Colą. Obie marki są bezpośrednio kojarzone z rozgrywkami FIFA i już łączą je pewne umowy z federacją. Zarówno Adidas, jak i Coca-Cola uważają, że istniejące kontrakty powinny obejmować nowy turniej. FIFA jest innego zdania.

Autor: Marcin Gościński

Udostępnij

Translate »